Hur ofta kontaktar psykiatrikern mig före det blir LPT?

Mer
7 år 2 månader sedan #904302 av Utomjordingen
Går jag inte frivilligt till öppenpsykiatrin för att ta tvångsmedicineringen så lär det uppstå problem. Psykiatrin kanske börjar ringa till mig och undra varför jag inte kommer till dom och tar medicinen, sen om jag inte svarar på telefonen så slutar det väl att en främling som polis/skötare eller vem som helst ringer på min ytterdörr. Och öppnar jag inte dörren då kommer säkert polisen/piket styrka eller liknande hem till en och bryter upp dörren.

Anledningen? Jo, för jag vill typ inte bli tvångsmedicinerad!

Så jag har inget annat val än att systemet/psykiatrin ska tvångsmedicinera mig fast jag inte har begått brott. Fast enligt systemet så begår man allvarligt brott om man inte tar medicinen frivilligt!

Lika bra att sköta det här att jag ska ta medicinen frivilligt och bara hoppas att mina vanföreställningar (som kanske inte är vanföreställningar utan är på riktigt) går in i framtiden. Vanföreställningar fick jag på grund av psykiatrin!
Mer
7 år 2 månader sedan #904314 av Utomjordingen
Psykiatrin ringer mig aldrig så länge jag sköter min medicin med injektion - att jag går till öppenpsykiatrin och får min injektion av en sjuksköterska.
Mer
7 år 2 månader sedan #904317 av Inwatto
LPT är inget straff för att man missköter sig, det är för att skydda personer och omgivning mot farliga situationer.

Om de ringer dig, kan du väl ringa tillbaka om du skulle missat svara. Då händer inget konstigt. Visst, jag vet att de ibland ringer från Dolt nummer när vården ringer, men så är det inte alltid.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 2 månader sedan #904319 av Utomjordingen
Jag har alltid skött mig och min medicinering! Så därför hör psykiatrin aldrig av sig till mig... .
Mer
7 år 2 månader sedan #904330 av Inwatto
Besvärlig psykiatri du har, 733215! Inte blir de mindre besvärliga om man jiddrar med dom... De tar in dig på LPT bara om de bedömer du behöver vård. Det har knappast med att göra om du svarar i telefon eller ej, men det är klart att ju besvärligare du är, desto sjukare anser de du är. Det är så pass dyrt att ha någon i slutenvården att de inte gärna gör det. Jag har själv blivit nekad inläggning en gång fastän jag tyckte jag var i dåligt skick.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 2 månader sedan #904453 av Admin1
Tvångsvård får man om man vägrar frivillig vård. Det kan vara bra att acceptera frivillig vård för det gör det svårare att få tvångsvård. Dessutom brukar frivillig vård vara kortare tid.