Om man har en bil vid LPT eller LRV, vad händer med bilen då

Mer
6 år 9 månader sedan #951022 av Utomjordingen
Åren 1990-1992 när jag var tvångsinlagd på dårhuset - fy fan, vad jag kämpade för att bli utskriven! Trodde väl ett tag att jag aldrig skulle bli utskriven. Det var omänskligt! Sen när man väl blev utskriven så var jag ändå tvungen att ha med psykiatrin att göra resten av mitt liv - så jag tycker väl att psykiatrin har gått alldeles för långt. Är helt förstörd idag!

Jag har fått livstids fängelse ute i samhället med en andlig tvångströja (psyke mediciner) på köpet - på grund av våren 1990!

Ska jag då tacka min mamma och släkt för det, när de egentligen var de som var boven i dramat och inte jag - nähä du!
Mer
6 år 9 månader sedan #951175 av Admin1
Tvångsvård får man vart 25 år ungefär. Det farliga med psykos är inte inläggning utan risken för funktionsförluster. Du kan bli så dålig att du inte kan köra bil utan måste bo på gruppboende efteråt.
Mer
6 år 9 månader sedan #951180 av cecilia76
Lyssna nu på de råd du fått.Sluta upp med att fritt fantisera det värsta du tror kan hända dig. Då reagerar kroppen med att tro att du är i fara och har du otur kan du bygga din egen psykos helt i onödan. Du gynnas inte alls av att gå i högspinn. Nej.odla sunda intressen.
Mer
6 år 9 månader sedan #951204 av Carmen Al Kebab
Man måste ändå kunna ställa sig frågan om det är värt att överhuvudtaget ha en bil, husbil, husvagn eller båt om psykiatrin när som helst kan låsa in mig på LPT.

Vad händer med den då?
Mer
6 år 9 månader sedan #951205 av Geta
Husbil, husvagn och båt går bort. Det är helt onödiga saker att äga om man har diagnosen schizofreni och sjukersättning. Dels blir det för dyrt och dels orkar man inte sköta det, när man har negativa symtom. Man kanske knappt orkar gå utanför hemmet.
Mer
6 år 9 månader sedan #951206 av Carmen Al Kebab

Admin1 skrev: Tvångsvård får man vart 25 år ungefär. Det farliga med psykos är inte inläggning utan risken för funktionsförluster. Du kan bli så dålig att du inte kan köra bil utan måste bo på gruppboende efteråt.

Det stämmer inte, kolla bara på viska hur många som har fått tvångsvård över alla år.

Tror jag såg någon omröstning om hur många gånger man har blivit tvångsvårdad, tror det var ungefär 25% som hade tvångsvårdats mer än 10 gånger, säger sig självt.