Om man har en bil vid LPT eller LRV, vad händer med bilen då

Mer
6 år 9 månader sedan #951205 av Geta
Husbil, husvagn och båt går bort. Det är helt onödiga saker att äga om man har diagnosen schizofreni och sjukersättning. Dels blir det för dyrt och dels orkar man inte sköta det, när man har negativa symtom. Man kanske knappt orkar gå utanför hemmet.
Mer
6 år 9 månader sedan #951206 av Carmen Al Kebab

Admin1 skrev: Tvångsvård får man vart 25 år ungefär. Det farliga med psykos är inte inläggning utan risken för funktionsförluster. Du kan bli så dålig att du inte kan köra bil utan måste bo på gruppboende efteråt.

Det stämmer inte, kolla bara på viska hur många som har fått tvångsvård över alla år.

Tror jag såg någon omröstning om hur många gånger man har blivit tvångsvårdad, tror det var ungefär 25% som hade tvångsvårdats mer än 10 gånger, säger sig självt.
Mer
6 år 9 månader sedan #951209 av Carmen Al Kebab

Geta skrev: Husbil, husvagn och båt går bort. Det är helt onödiga saker att äga om man har diagnosen schizofreni och sjukersättning. Dels blir det för dyrt och dels orkar man inte sköta det, när man har negativa symtom. Man kanske knappt orkar gå utanför hemmet.

Man kanske bor i någon av dessa tre saker?
Mer
6 år 9 månader sedan #951211 av Geta
Jag brukar bli utskriven efter 14 dar, så det har inte varit några problem med mina bilar.
Mer
6 år 9 månader sedan #951224 av wasp
Var ska du få pengar till husbil, husvagn, eller båt från?? De här sakerna kostar en miljon och uppåt!
Mer
6 år 9 månader sedan #951227 av MsTibbs

Carmen Al Kebab skrev:

Admin1 skrev: Tvångsvård får man vart 25 år ungefär. Det farliga med psykos är inte inläggning utan risken för funktionsförluster. Du kan bli så dålig att du inte kan köra bil utan måste bo på gruppboende efteråt.

Det stämmer inte, kolla bara på viska hur många som har fått tvångsvård över alla år.

Tror jag såg någon omröstning om hur många gånger man har blivit tvångsvårdad, tror det var ungefär 25% som hade tvångsvårdats mer än 10 gånger, säger sig självt.


Sista omröstningen jag såg, var ca 25% inlagda 10 gånger eller mer. Inte tvångsvårdade. :)