Varför får inte vi välja om vi ska ta medicin eller inte?

Mer
6 år 5 månader sedan #992669 av Carmen Al Kebab
Man kan förtala en psykpatient hur mycket som helst och göra så den personen blir tvångsvårdad................ Behöver inte ens vara sant.
Mer
6 år 5 månader sedan #992740 av Admin1

Sjukihelahuvudet skrev: Admin1,
Jag har blivit tvångsvårdad typ 7 gånger, och öpt en gång efter det. Är jag onormal då?

Du insjuknade som ung och bor hemma hos din mamma. Som ung har man större problem och som kvinna mer positiva symptom. Detta tillsammans med att du bor hos din mamma gör att hon ringer psykiatrin så fort de verkar dålig. Allt detta ger fler inläggningar.
Mer
6 år 5 månader sedan #992743 av Admin1
Medicinfri vård fanns före 50-talet då var livslång vård på mentalsjukhus det enda alternativet. Med antipsykotika kunde vården ske i samhället, men 20 % bor på gruppboende och 25 % har boendestöd. Det handlar också vad medicinfrivård kostar i form av långa inläggningar.
Mer
6 år 5 månader sedan #992752 av Carmen Al Kebab

Admin1 skrev: Du insjuknade som ung och bor hemma hos din mamma. Som ung har man större problem och som kvinna mer positiva symptom. Detta tillsammans med att du bor hos din mamma gör att hon ringer psykiatrin så fort de verkar dålig. Allt detta ger fler inläggningar.

Nja, föräldrarna vill dumpa alla problem på staten pga föräldrarna är lata och tappat hoppet om sitt eget barn... Lite så.
Mer
6 år 5 månader sedan #992755 av Carmen Al Kebab

Admin1 skrev: Medicinfri vård fanns före 50-talet då var livslång vård på mentalsjukhus det enda alternativet. Med antipsykotika kunde vården ske i samhället, men 20 % bor på gruppboende och 25 % har boendestöd. Det handlar också vad medicinfrivård kostar i form av långa inläggningar.

Är du säker? Jag tror inte att Sverige hade råd med 90.000 patienter dygnet runt före 50-talet... Sverige var ganska fattigt på den tiden.
Mer
6 år 5 månader sedan #992875 av Sjukihelahuvudet

Admin1 skrev: Du insjuknade som ung och bor hemma hos din mamma. Som ung har man större problem och som kvinna mer positiva symptom. Detta tillsammans med att du bor hos din mamma gör att hon ringer psykiatrin så fort de verkar dålig. Allt detta ger fler inläggningar.

Hahaha, nä, min mamma har aldrig ringt psykiatrin. Hon blir arg och skriker på mig varenda gång jag blivit inlagd.