Kränkande behandlingssätt?

Mer
6 år 2 månader sedan #1027123 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kränkande behandlingssätt?
Kommer du från scientologerna? KMR hör dit.
Mer
6 år 2 månader sedan #1027126 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kränkande behandlingssätt?
Det är inte KMR:s sajt han refererar till utan regeringens. Om du vill ha korrekt svar på dina frågor måste du nog gå till en jurist. Ingen här har en aning om vad som är rätt och fel. Men vi vet att en annan person här har tvingats till drogtester och media rapporterar att de förekommer på andra orter. Du är inte ensam.
Mer
6 år 2 månader sedan #1027191 av cecilia76
Det är inte helt ovanligt att vård inte ges överhuvudtaget om man tror att personen tar droger.
Mer
6 år 2 månader sedan #1027398 av gäst42
Jag blir ganska galen på det här.
Allt hänger på vad jag kom på igår natt.
''Det vore Olagligt att tvinga en psykiatri patient som är utan Lpt att lämna en 'drog screening'.'' - det var att jag ''säkerligen kunde svara min egen fråga''. Om det stämmer, ingen jäkel på internet har svaret?, så har jag så solklar BEVIS det bara blir att läkarna kan inte göra shit med mig. Sorry för svär ord, men försöker få ihop det här ämnet på två instanser.

(Nissegossen, där var en lämplig ''enter, enter'' resten av ovan, måste vara ihop, det gäller att vara en intellektuell läsare och noggrann, med detta ämne.

Kalla mig galen men (jag känner inner plikt att få saker gjort varje dag, och ja, det här är nån av dom som dyker upp i mitt bohemiska liv) jag kom upp med 3 versioner, SOM FÄLLER PSYKIATRIKER OCH DROG SCREENING *DIREKT*.



Vad jag har skissat på en lapp

1) att fatta lagliga beslut såsom ändra på en patients medicinering på grund av misstanke (det är så dom uttrycker det) av att använt narkotika preparat (att välja att ta för givet ett brott har pågått) (extra text) är olagligt.

2) Misstankar om olaglighet är olagligt att fatta lagliga beslut utifrån. (den fick en stjärna runt den)

3) (fick två stjärnor runt den) Att fatta lagliga beslut (såsom medicin ändring) utifrån misstankar om olaglighet/brott, är (solklart) olagligt.


Hmm 2 eller 3 räcker att jag nekar varenda (är och stannar drog-fri/utan droger) 'drog screening', MEN det j*vlar hänger på OM man kan vara TVINGAD att ge en 'drog screening' Utan lpt, JAG HITTAR NOLL INFORMATION FRÅN KOPIÖS SÖKNING ATT MAN KAN VARA DET, men jag vet inte. Det finns andra metoder också som hår och blod.




Nissegossen, du får se det här som intellektuell, mer så, juridisk (och nej en jurist har inget med saken och göra, och inte ens mänskliga rättigheter som vi pratade om förut, i alla fall inte med exakt det här, mänskliga rättigheter är ur fönstret för tillfället).




Någon som tycker en ältande pundare om drog prov lager? Närmaste, kortaste; sanningen vore definitivt att jag inte ältar. Jag försöker komma till botten av det här. (som sagt är och stannar drog-fri/utan droger)





Läst punkt 2 eller 3. Och säg vad du tycker igen?


Ni får väl vara flexibla läsare när ni läser en del av mitt. Alla skriver på olika sätt.



Så, hmm, är det någon som vet, jag vet att svaret är nej till 99,9%, om det är Olagligt att tvinga en 'drog screening' på en psykiatri patient som är Utan lpt?

Natti natt

Mvh
Mer
6 år 1 månad sedan #1032812 av gäst42
Hej Om jag räknar rätt är det 14 dagar sen mitt förra inlägg. Har varit upptagen och en av mina liv motto är sakta och(inte men) säkert. Dom kan inte ge dig ett blod prov för att ätit ett äpple. Dom kan inte ge dig en drog prov för att försöka skjuta en varg. Det hela hänger på att det är omoraliskt. Human sätt visar mänskliga rättigheter som kan tas till dom av vem som helst att drog prov är olagligt, polisen o psykiatrin är två separata enheter. Dom har inget med saken att göra. Spelar ingen roll om du får concerta på amfetamin eller inte, du ska inte ta amfetamin. Men det är inte poängen bara ett till fel, dom kan inte tvinga dig utifrån noll misstanke av narkotika vare sig polis eller psykiatrin att ta vilket metod som helst att ta ett drog prov. Punkt. Slut. Så hur att artikulera det - till min psykiatriker i epost möjligen - hmm jag tror punkt 2 kanske finslipad duger. Jag har inte lust att bli kränkt, stämplad som pundare/galning i psyk, har ni tänkt på att idol har dom all slags rättigheter att introducera alla folk i jämställdhet, men ingen från psyket. för det är tabboo psyket, jävla lustigt, jävla skam på systemet (vill inte ge exakt detaljer) Så dom kan inte misstänka dig och ändra och börja medicin pga att ätit ett äpple lägligt. ok tillbaka till punkt två. man är inte under lagen på något sätt. även om man har använt antytt till droger i det förflutna är det olagligt att dom ska ta drog prover. integritetskränkande. SORRY NISSEGOSSEN DET HÄR BLIR RAMBLING. så i alla fall, att dom kan tvinga en... polisen har inte tagit en, dom kan begära drog screening för fylle cell till exempel, alltså pissa urin prov, (och hota med hår prov) så i alla fall jag scrollar upp och hittar punkt 2. kanske scrollar ner. vänta vänligen.

Hmm kan inte hitta det. Jag skissade ytterligare på min lapp - jag tar en koll på den istället. Bara skriver Allt.
1) att fatta lagliga beslut såsom ändra [och börja med] en patients medicinering på grund av misstanke av att använt narkotika preparat (att välja att ta för givet att ett brott har pågått)...<extra>...är olagligt.
2)Misstankar om olaglighet är olagligt att fatta lag liga beslut <uti>från. Där har vi punkt 2 tror jag.
3)Att fatta lagliga beslut (såsom början eller justering av medicin) utifrån misstankar om olaglighet/brott, är (solklart) olagligt.


Ok, sen skissade jag ytterligare. Typ 14 dagar sen. Vi ska se.
b]en sak är om alkohol till exempel[/b], där blir [b]det luddigt[/b], [b]KANSKE[/b
skissen:
[dom kan inte göra en olaglig ändring i mediciner [alkohol]? eller början pga att man har gjort någonting specifikt, som är lagligt, till exempel äta ett äpple, därmed måste misstanken/tar för givet ha något med olaglig agerande att göra. (ung.) eller börjande av en medicinering

jag vägrar att gå i cirklar uppenbarligen ville ingen ge svaret till om man kan vara tvingade till ett drog prov

Jag tror det räcker att misstänkar om olaglighet av kemikalier resulterar ej i medicin påverkan ändring/börjning utifrån misstanke om att har tagit, utifrån ett uteblivet. Jag tror inte dom kan tvinga en. Olagligt att fatta lagliga beslut utav misstankar av olaglighet! hur låter det idol fans! jag tycker idol var bättre i början
Får ge det meningen testad på ungefär till psykiatriker. han vet att jag är skarp som ett blad träd som ramlat på marken och tusen tittar på det för det är så vackert med sina skarpa drag av symmetry. yin n yang peace out väldigt fluffigt tänkte bara skriva slutet där, ok peace friends
missade en anteckning när jag titta tillbaka på final skissen, igen, ''kan ej tvinga'' står det och säker på det. Ger min psykiatriker en tur. OCH OM NÅGON HAR SVARET TILL FRÅGAN.. J*vligt struligt slut här, dom sista 5 raderna eller så, eller hur det kommer visas på viska skärm
Mer
6 år 1 månad sedan #1033491 av gäst42
Inte för att vara upptjäftig men hela poängen om det här klassas som ''tvångsvård och rättpsykiatri'' då har ni, arbetare för viska, svarat min fråga. först och främst har inte den här ämnes tråden något att göra med tvångsvård och psykiatri. sen, om det anses göra det har ni(pluralt) svarat på min fråga om man kan vara tvingad att lämna en drog screening (som det heter) utan att vara på lpt eller på.
Jag fortsätter.
Det här får bli huvudpoängen (för tillfället).
Så jag skrev min psykiatriker.


Ämnesfältet(som jag brukar kalla det) var: drog screening

Själva epostet:

angående uteblivet drog screening
att fatta lagliga beslut om medicinering eller annan del av behandling av misstanke av olaglighet är olagligt

fungerar det?




Så var epostet.
Jag skrev det lördag kväll 10 mars 2018 får se om jag får nåt svar.




Det är väl allt. Poängen här är rätt till tvång och rätt till vägra och fatta beslut från misstankar av brott. Uttjatat kanske. Hoppas det kanske.

gäst42