Kränkande behandlingssätt?

Mer
6 år 2 månader sedan #1027076 av Nissegossen
Hej och välkommen gäst42 men du gör exakt samma misstag som jag gjorde i början, då någon föreslog att jag skulle uppdela texten så det inte blev massiva textsjok, alltså skapa luft i mellan så blir det lättare att läsa texten. När du ser något i din text där det går bra att dela upp stycket där det ovan bildar ett naturligt avbrott klicka enter emellan, så det blir lite luft gör det enklare att läsa, ty det bildar ett naturligt avbrott då gör det också att få en bättre sammanfattning

Ta inte illa vid dig, det sker naturligt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1027078 av Nissegossen
Det blir också det lättare går att återgå till där man var vid ett avbrott i läsandet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1027114 av gäst42
sorry Nissegossen om det här inte möter standard av läsning (vänligt sagt)
jag skippar all orelevant information.

här är vad jag hittade idag
verkar vara ''internet reko'' i att det textas som: ''MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER REGERINGENS WEBBPLATS OM MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER'' och upplägget är ganska ''snyggt'' dvs professionellt.
www.manskligarattigheter.se/sv/de-manskl...anskliga-rattigheter
''Enligt FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna har alla människor rätt till en rättvis och offentlig prövning inför en opartisk och självständig domare.''

Frågan är då, är det rättvist att en psykiatriker kan ändra mediciner på grund av att en patient vägrar en drog screening på grund av kränkning av mänskliga rättigheter?
Enligt källan har man rätt att ta det till domstol angående detta.
Skulle man vinna?
Som jag var övertygad om, skulle mänskliga rättigheter vinna.

Eller vad tycker ni/vilka åsikter har ni/är det nån dom vill gå på mänsklighet rättigheter på djupet? skippar icke-relevant information.
Det här kan anses intellektuellt.

Jag litar enligt Världs Ordning att:
''Enligt FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna har alla människor rätt till en rättvis och offentlig prövning inför en opartisk och självständig domare.''

Vänligen, gäst42
Mer
6 år 2 månader sedan #1027122 av gäst42
(jag hoppas ingen replik kom emellan, är på tidsbrist)

Så.
Frågan uppstår.

Dom 3 andra frågorna kan anses vara sidofrågor.

Är det olagligt (oavsett om man har testat positiv för heroin 4 veckor sen (inte mitt fall)) att en psykiatriker ändrar en patients medicinering på grund av att vägra en drog screening på grund av mänskliga rättigheter, säg Utan lpt då för att göra det enklare?

laglighet/olaglighet med psykiatrikers medicin beslut. självklart gör dom mycket av vad dom vill. det är inte poängen
Mer
6 år 2 månader sedan #1027123 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kränkande behandlingssätt?
Kommer du från scientologerna? KMR hör dit.
Mer
6 år 2 månader sedan #1027126 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kränkande behandlingssätt?
Det är inte KMR:s sajt han refererar till utan regeringens. Om du vill ha korrekt svar på dina frågor måste du nog gå till en jurist. Ingen här har en aning om vad som är rätt och fel. Men vi vet att en annan person här har tvingats till drogtester och media rapporterar att de förekommer på andra orter. Du är inte ensam.