Hur länge har ni haft LPT?

Mer
5 år 5 månader sedan #1102703 av WhiteRabbit
Jag hade min LPT i ca 3 år, men det var väl mest för att man var på rättspsyk, efter LPT fick jag ÖPT i ca 6 månader.
Men nu är man fri i sedan 7-8 år, vilket känns riktigt skönt.
Mer
5 år 5 månader sedan #1102794 av Nissegossen
WhiteRabbit
Hej och välkommen tillbaka
De var 2 st kaniner som upptäcktes av en svart pudel som jagade dem länge varpå en vit pudel tog över och jagade dem. Den ena vita kaninen sade du, nu får vi lägga på ett kol för han har tagit av sig kavajen....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1102835 av candyboot

Metrogirl skrev: nu håller inte dem där intygen mer än 1 dag



Vad menar du?
Mer
5 år 5 månader sedan #1102847 av Fantasio
Jag har väl bara haft det en kortare period. Nån månad, skulle jag tro.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1103092 av Carmen Al Kebab
Jag har haft LPT i ~1 månad och ~4 månader.

Det du måste göra är att ljuga för läkaren att du ska ta medicinen oavsett... Annars måste du flytta utomlands för att bli av med psykiatrin i Sverige.

Här i Sverige tvingar psykiatrin folk indirekt eller direkt till att ta medicinen om du har psykosdiagnos... Googla juridiska termen "Allvarlig psykisk störning" om du vill slippa LPT.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Carmen Al Kebab.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1103107 av Fantasio
Nu har jag läst på. Efter en månad blir det nåt slags rättegång om läkaren vill fortsätta tvångsvårda en. En sån var jag på, kommer inte ihåg om det blev fortsatt tvångsvård. Farlig kan man bli under psykos, men efter ett tag på avdelningen lugnar man ned sig. Läkare inbillar sig att man är fortsatt farlig ändå. Tvångsvård borde bara få förekomma kortare perioder.

Vill bara tillägga en sak. Är man farlig efter en månads tvångsvård är man förmodligen farlig efter två, tre, fyra månaders tvångsvård. Då måste något annat till. Jag tänker rikligt med lugnande medicin (resten av livet?) och kanske nån slags terapi. Nåt måste vården försöka med. Lobotomi användes med framgång förr.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Fantasio.