Att behandlas med respekt

Mer
19 år 7 månader sedan #4050 av erco
Svar från erco i ämnet Att behandlas med respekt
Har varit på många psyk. Men det bästa måste vara det i jönköping.
Dom var helt underbara och så har dom piva (psykriatisk intensiv vårdsavdelning) det är bra.
Dom har ett helt anat sätt att jobba än andra psyk jag har varit på.
Sämst är falbygdsklenikerna i falköping dom jobbar som det vore 1950 talet än.
Mer
19 år 7 månader sedan #4051 av erco
Svar från erco i ämnet Att behandlas med respekt
En annan sak. Jag bor nu i norge och dom jobbar på ett helt annat sätt än sverige.
Här e 95% tvångsinlagd. Dom har en paragraf som jör att man blir det när man läggs in även om man vill läggas in själv. Men för det mästa förvinner den äfter 10 dagar. Men norge jobbar efter ett hellt annat system en sverige. Men dom börgar att ta äfter sverige med att dom lägger ner sjukhus och pasienterna ska hem till hem kommunerna.
Mer
19 år 7 månader sedan #4054 av fridolf
Svar från fridolf i ämnet Att behandlas med respekt
Att bli sjuk på det här sättet är svårt. Man förstår inte själv hur sjuk man är. Jag har fått kämpa mig från ställe till ställe för att få bättre vård. Dem jag har träffat har varit så fruktansvärt otrevliga. Nonchalera det man säger att man mår dåligt. Hade svåra ex sömnproblem i 2,5 års tid. Läkeren sa till mig du är utsövd när du sovit 5 timmar. Kunde varken somna in och vaknade vid tre fyra tiden på morgonen och vaknade mitt i natten. En läkare tog fingret och drog upp hakan på mig när jag skulle gå ut genom dörren. Å du sitter som ett kassaskåp sa psykologen till mig när jag var tyst och inte orkade prata.-du är en sån där riktig godisråtta.mm mm mm
Usch vad trött jag är på psykiatrin. Vem fan bryr sig om att jag mår dåligt. Ingen det är så man kan kräkas. Ingen kan hjälpa en, ingen.
hålla på med dem där medicinerna usch. Jag är så trött på det här vad man ska ta sig till. Man blir så ledsen...
Mer
19 år 7 månader sedan #4062 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att behandlas med respekt
Jag hade också sömnproblem länge trots att jag tog sömntablett, så vaknade jag alltid vid 3-tiden, men brukade somna om efter ett par timmar. Jag tror att det var depression som gjorde att jag vaknade tidigt för när jag började med Cipramil, så sov jag mycket bättre.

Mina sömnproblem försvann när jag började med Risperdal och nu behöver jag inte använda sömnmedicin längre. Det är väldigt handikappande att sova dåligt och för lite. Det påverkar välbefinnandet väldigt negativt.