lånar tråden lite

  • Johan05
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #101762 av Johan05
Svar från Johan05 i ämnet lånar tråden lite
man kan nog födas schizofren-jag fick navelsträngen runt halsen och därmed förmodad syrebrist ; sen kröp jag på en sladd till ett strykjärn och fick det i pannan + en nål i en tröja/jacka som stack mig då jag satt i barnvagnen.
Mer
16 år 4 månader sedan #101820 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet lånar tråden lite
Det verkar, som de som bor på landet löper mindre risk att få schizofreni än de som bor i stan. Cannabis i tonåren anses orsaka 8 % av dagens schizofreni om färre rökte cannabis skulle schizofreni minska något. Förlossningskomplikationer kan orsaka 20 % av dagens schizofreni, men det borde varit värre förr när förlossningsvården var sämre.
www.viska.se/index.php/nyheter/4 ... ioner-risk
Olika sorts påverkan under graviditeten t.ex infektioner, svält kan öka risken för barnet att få schizofreni. Utomeuropeiska invandrare har en kraftigt förhöjd risk att få schizofreni - det verkar som om utanförskap ökar risken.

På 1800-talet när folk började att flytta in till städerna från landsbygden upplevde man att schizofrenin ökade kraftigt, men schizofrenibegreppet fanns ännu inte då. Det var stor samhällsdebatt om detta och det byggdes fler mentalsjukhus för att lösa problemet.
  • Khai
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #101908 av Khai
Svar från Khai i ämnet lånar tråden lite
tips:

<!-- w --> www.aterhamtnimg.se <!-- w -->

<!-- w --> www.rsmh.se <!-- w -->

<!-- w --> www.schizofreniforbundet.se <!-- w -->