Hjälp med skolarbete önskas

  • Elinpelin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 veckor sedan #11618 av Elinpelin
Hjälp med skolarbete önskas skapades av Elinpelin
Hej!
Jag heter Elin och går andra året på naturvetenskapliga programmet. Just nu läser jag psykologi A och gör ett fördjupningsarbete i ämnet schizofreni. Jag skulle väldigt gärna få veta lite om hur det är att leva som frisk med en sjuk anhörig. Finns någon bra site, eller är det någon som skulle vilja dela med sej av sina erfarenheter så skulle jag bli väldigt glad!
Tack på förhand /elin
Mer
19 år 3 veckor sedan #11620 av Admin1
Hej, Elin!

Du kanske borde ange din e-postadress så att folk kan kontakta dig. Det finns en sajt Bredvid för anhöriga till personer med schizofreni.
www.bredvid.tk/

Det finns också en gymnasieuppsats om schizofreni här på sajten.

Lycka till med ditt arbete!
  • Elinpelin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 veckor sedan #11626 av Elinpelin
Svar från Elinpelin i ämnet Hjälp med skolarbete önskas
Ja det skulle jag gärna gjort, det är bara det att jag inte har så mycket tid kvar, jäkligt synd att jag inte hittade hit tidigare. Min mejl är iallafall <!-- e --><a href="mailto:elinsalomonsson@hotmail.com]elinsalomonsson@hotmail.com[/url]<!-- e --> om någon vill skiva om sina erfarenheter.
Tack så mycket för länkarna!
Mvh/Elin
  • Skötaren
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 veckor sedan #11631 av Skötaren
Svar från Skötaren i ämnet Hjälp med skolarbete önskas
Hej.
Cullberg är en bra författare som har skrivit mycket bra böcker. En av dem (om inte flre...) handlar om att vara anhörig... Rekomenderas.

Skötaren
Mer
19 år 3 veckor sedan #11644 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Hjälp med skolarbete önskas
<!-- w --> www.schizofreniforbundet.org.se <!-- w -->
Lycka till :)
Mer
19 år 3 veckor sedan #11656 av Admin1
Det finns en bok, som heter &quot;Vår son har schizofreni&quot; med intervjuer med flera anhöriga. Det bästa är att boken finns som pdf-fil på Internet och du kan ladda ner den här:
www.viska.se/index.php/laenkar/3 ... chizofreni