Bokprojekt: söker mailkontakt!

Mer
9 år 2 månader sedan #716359 av Admin1
Här är länken:

ps.psychiatryonline.org/doi/full ... 0.61.2.189

Nu är det inte så att psykiatrikerna smyger omkring och letar efter folk med psykostecken. Oftast är det anhöriga som ringer eller så kan polisen föra en dit. Andra har alltså upptäckt innan att allt inte står rätt till.
Mer
9 år 2 månader sedan #716363 av Geta
Är ledsen att jag blev arg på Ens begäran om att få information om schizofrenas erfarenheter av psykiatrivården,
för att skriva bok om det.
Mer
9 år 2 månader sedan #716379 av Geta
Den gången som jag blev hämtad av polisen misstänker jag att det var mina anhöriga som hade ringt och larmat polisen.
Jag hade uppträtt konstigt innan.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 2 månader sedan #716383 av Jocke
Ja, Berny fick ju vara här och sondera terrängen? Varför får inte EN det? Jag tror du har missuppfattat grejen Geta? Det låter som en seriös försök att skildra ur en schizofrens synvinkel, hon fick nog kalla fötter? Hur minska stigmat Geta, att schizofrena anses vara konstiga? Det låter som att hon kan uttrycka sig på en litterär nivå? Jag Har skumläst Bernys bok på jobbet, och tycker hon verkar vara en egocentriker? Att diskutera slutenvården på en seriös nivå, är viktigt! Det kan finnas klagomål på personalen, som inte alltid uppför sig korrekt Geta! Jag vet att det finns mycket prestige inom psykvården, tyvärr! Att till varje pris ha rätt, är inte alltid lovvärt Geta!

Vars är världen på väg?