Svara gärna på min enkät till gymnasiearbete!

Mer
4 år 1 månad sedan #1237024 av 1Dave
Nu har jag svarat med.

/Dave
Mer
4 år 1 månad sedan #1237046 av notwoodstock
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1237053 av Nissegossen
Har också svarat. Har en fråga, vill du ha texter om hur det är att ha Schizofreni? Det skulle du kunna framföra som en grund att stå på ifråga om öppet resonemang om sjukdomen.

Chef van, ja, Holländsk Adelsman han sade, man skall inte diskutera det utmynnar i en dispyt. Nej, man skall resonera för då kan man ta reson.

Sedan ligger en radioteaterpjäs på viska.se. Vi var 20 st alla med sjukdom ifråga om psykossjukdom som skrev texter, efter att ha gått 10 ggr med fullsatt hus de gånger den sattes upp, lokalerna var uppbokat efter det. Vi hade kontakt med SR Sveriges radio och gick då som en radioteaterföreställning i P1 Den ligger på viska, nu vet jag inte var den ligger, fråga Admin om den om du är intresserad

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Nissegossen.
Mer
Mer
4 år 1 månad sedan #1237082 av Cosmos
Har svarat, bra frågor. Och en del frågor hade fler alternativ där fler svar var möjliga. Vilket väl var meningen.
Mer
4 år 1 månad sedan #1237091 av Hall

Nissegossen skrev: Har också svarat. Har en fråga, vill du ha texter om hur det är att ha Schizofreni? Det skulle du kunna framföra som en grund att stå på ifråga om öppet resonemang om sjukdomen.

Chef van, ja, Holländsk Adelsman han sade, man skall inte diskutera det utmynnar i en dispyt. Nej, man skall resonera för då kan man ta reson.

Sedan ligger en radioteaterpjäs på viska.se. Vi var 20 st alla med sjukdom ifråga om psykossjukdom som skrev texter, efter att ha gått 10 ggr med fullsatt hus de gånger den sattes upp, lokalerna var uppbokat efter det. Vi hade kontakt med SR Sveriges radio och gick då som en radioteaterföreställning i P1 Den ligger på viska, nu vet jag inte var den ligger, fråga Admin om den om du är intresserad


Tack så mycket!! Ska absolut kolla in teaterpjäsen och tar gärna emot andra källor där personer med sjukdomen får komma till tals! Grundidén är att utgå ifrån Sofia Linderots Lag&Rätt handbok med fokus på psykisk funktionsnedsättning , Anne Cookes bok Att förstå psykos och schizofreni samt Ervin Goffmans bok om stigmatisering. Utöver de tryckta källorna tänker jag använda planeringar för diskrimineringsprevention och vårdens sammanställningar för bemötande och behandling av patienter.
Dessa källor ska alltså fungera som tidigare forskning för att sedan kunna analysera informationen i bland annat min empiriska studie (enkäten) och annan information där personliga upplevelser och åsikter tydliggörs. Har lagt en reservation på bibblan på Johan Lagerbäcks bok Reflektioner bakom lyckta dörrar som är tänkt att fungera som en mer kvalitativ och djupgående jämförelse med vårdaspekten.

Jag får inte använda mig av mina egna personliga åsikter/upplevelser förutom i arbetets inledning; typ beskriva varför jag intresserar mig för ämnet. Funderar på att ev. göra en liten fuling dock och göra en djupgående "intervju" med mig själv och redovisa den som om jag intervjuat någon annan. Troligtvis inte alls tillåtet men skulle definitivt ge ett djup till arbetet... vad tycker ni?

Om någon har några synpunkter, funderingar eller tips om ytterligare litteratur/infokällor som ni vill dela med er av så får ni mer än gärna skriva här!