psy.funkt.hinder i samband med schizofreni Diskussion

Mer
17 år 3 månader sedan #63522 av alice_lekrot
Hej i kastrullen.

Jag tänker nu göra ett projektarbete i skolan där jag ska skriva om funktionshinder i sambad med schizofreni.

Mina frågeställningar är dock inte klara än. Jag vill bara mest Öppna tråden. Här kommer jag sedan ställa frågor och är väldigt öppen för diskussion mellan er alla kära Viskare.

Någon som redan nu sådär lite spontant känner för o skriva enrad eller två?

(Jag återkommer med frågeställningar men som sagt, ni får gärna skriva vad som helst utifrån huvudrubriken. Feel free)

//Alice
Mer
17 år 3 månader sedan #63524 av Nissegossen
Hej Alice_Lekrot! Du har min e-postadress här nedanför! Det har varit många studenter som fått ta del av mina texter som jag skrivit!

Ställ frågor till mig så skall jag försöka svara på dem! Du får svaret på frågan direkt efter där du skriver den!

Vill du ha texter som ett underlag, som du vill använda, så får du det också!

Materialet är rätt mycket så det här hör hemma på e-post!

En del, för att säga de flesta som utnyttjat mina texter och svar på frågorna har fått MVG på sina uppsatser!

Alla texter jag sänder till dig är, mina genuint egna! :lol:

Lycka till! :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 3 månader sedan #63613 av leva
Nissegossen - du é för go
Mer
17 år 3 månader sedan #63614 av Nissegossen
:lol: :lol: :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 3 månader sedan #63687 av Admin1
20-30 % av de med schizofreni har så allvarliga funktionshinder, så att de behöver hjälp eller stöd i vardagen. Det vanliga är nog att man har kognitiva brister, som inte alls påverkas av medicineringen.

Själv har jag haft problem med närminnet och att läsa text, men det har gått över. Man har börjat med kognitiv rehabilitering för att lindra kognitiva brister, som kan utgöra ett allvarligt hinder mot att kunna arbeta.
Mer
17 år 3 månader sedan #63843 av alice_lekrot
Tack nissegossen! Jag har mailat dig.

Jo såhär lyder mina frågeställningar:
1. Vilka funktionshinder kan finnas i samband med schizofreni?
2. Var kan man få hjälp med att klara av vardagen?
3. Hur går man tillväga för att få hjälpen?

Mjaa.. ungefär så. Grejen är att faktan har jag. Jag vill bara ha egna erfarenheter, reflektioner osv.

Vad tycker ni? Hur fungerar detta? Hur känner man sig då man behöver någon annan för att klara av vissa saker?
Osv osv..

Vänliga Hälsningar
Mikaela