utklipp från dagen.com

  • Skötaren
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 2 månader sedan #66038 av Skötaren
utklipp från dagen.com skapades av Skötaren
Mer
17 år 2 månader sedan #66039 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet utklipp från dagen.com
Tack för tips skötaren! Skall lägga till det som bokmärke! :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #66053 av Geta
Svar från Geta i ämnet utklipp från dagen.com
Läkarna verkar fly från psykiatrin.
Statusen är kanske inte den bästa. Men det är inte bara inom psykiatrin som det inte går att bota alla patienter.
Eller har psykpatienterna blivit för besvärliga som vill ha medbestämmande?
  • Skötaren
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 2 månader sedan #66063 av Skötaren
Svar från Skötaren i ämnet utklipp från dagen.com

Läkarna verkar fly från psykiatrin.
Statusen är kanske inte den bästa.


Det är tyvärr somså att bland andra läkare anses psykläkare stå läger i rang. Ibland hör man AT-läkare och kandisar säga att "varför bli psykläkare när man kan bli riktig läkare istället".
Har hört en siffra på hur många psykiatrer det saknas i sverige. Undrar om det inte var närmre 300 stycken.

Men det är inte bara inom psykiatrin som det inte går att bota alla patienter.


Ta hospice som exempel. Där hamnar de cancerpatienter som har så dålig prognos att de kommer dö innom kort...
Mer
17 år 2 månader sedan #66064 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet utklipp från dagen.com
Tack någon! :cry: För att gå in och släcka mitt svar! Först stod det Interaktiv sedan stod det inaktiv! Sådant gör mig arg! :twisted: :twisted: :twisted:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #66066 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet utklipp från dagen.com

Skötaren skrev:

Läkarna verkar fly från psykiatrin.
Statusen är kanske inte den bästa.


Det är tyvärr somså att bland andra läkare anses psykläkare stå läger i rang. Ibland hör man AT-läkare och kandisar säga att "varför bli psykläkare när man kan bli riktig läkare istället".
Har hört en siffra på hur många psykiatrer det saknas i sverige. Undrar om det inte var närmre 300 stycken.

Men det är inte bara inom psykiatrin som det inte går att bota alla patienter.


Ta hospice som exempel. Där hamnar de cancerpatienter som har så dålig prognos att de kommer dö innom kort...


Jag hade en granne, han hjälpte jag det sista året efter att hans fru hade dött! de konstaterade att han hade cancer i lungorna, halsen och huvudet!

Han lade de på hospices på gamla lillhagen. Han fick sprutor med stesolid rätt i magen och morfin! Han somnade in en och en halv vecka eftreråt!

Det var knappt jag ville gå till kyrkan på hans begravning. Detta för att det tar så mycket på mitt psyke att sitta i kyrkan på en begravning. Det är det att i kyrkan så är det fullt kaos i mitt huvud!

En del kyrkor är byggda rätt över flera jordlinjer som går i marken, speciellt mycket gamla kyrkor som munkar byggt! De sägs att det korsar flera olika linjer precis där altaret är placerat.

Jag skulle utan vidare kunna vara ensam på natten i Örgryte Nya kyrka, men den gamla ger mig rysningar så fort jag kommer in i den! Kyrkor besitter stor andlig kraft och det är för mig mycket jobbigt att vara i en!

Min granne dog en och en halv vecka efter han kom till hospice

Jag sjöng på hans begravning och mumlade inte fram orden! personalen sade; Det var ju en bra begravning, det hördes väl!

När min mor begravdes så sjöng jag också och min syster barnbarn sade enligt mina syskonbarn; What good he sings! De menade väl kantorn då sade jag. -Nej de menade dig!


Fick reparerat det! Tack vem du nu än är för att det gick igenom censuren!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum