mental kapacitetsnedsättning.

  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 8 månader sedan #142579 av Jocke
Har sett att en kärnkraftverk ska byggas ut för en effekthöjning motsvarande uppsalas strömförbrukning. Min fråga blir då som en association den mentala kraften, kan den byggas ut hos allmänheten, eller är det bara mentorer som ska tillåtas, den ökade hjärnkapaciteten?

Frågan är viktig, för denna regering planerar nog att fördumma dessa individer som ligger under 25 ooo kronorsnivån. Sjuksköterskor kan man inte fördumma, men klassen därunder. Detta beror på att regeringen planerar att ytterligare sänka köpkraften för dem som inte kan planera sina inköp, utan måste komplementhandla. Jag anser detta vara en viktig fråga rent etiskt eftersom dem har gjort det hela till en klasskamp, och varför ska vissa kunna kontrollera att den närmaste framtiden säkras för höginkomstagare.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 8 månader sedan #142582 av Geta
Svar från Geta i ämnet mental kapacitetsnedsättning.
Om man har ett väldigt krävande jobb som samtidigt
inte ger mycket stimulans så kan säkert den mentala
kapaciteten minska. Man orkar helt enkelt inte att
utvecklas. All energi går till arbetet. På fritiden är man
helt slut. Att ha en pågående schizofreni gör inte saken
lättare.
  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 8 månader sedan #142588 av Jocke
Dig är jag inte orolig för Geta! Det krävande jobbet kan vara både en fysiskt och mental avrinning av den mentala kraften. Vad gör man då, då måste man effektivisera sin fritid så att tiden räcker till för det man är väldigt intresserad av. Men schizofrena har inte så konstruktiva intressen såsom jakt eller skidåning eller liknande. Det gäller att hitta en motpol, lyckas man inte hitta den som kan balansera en så blir livet väldigt haltande. Man blir tvungen att öppna vissa luckor som egentligen borde vara stängda.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 8 månader sedan #142595 av Geta
Svar från Geta i ämnet mental kapacitetsnedsättning.
Menar du att det är lättare att planera sin ekonomi om
man har det gott ställt än om man har ont om pengar?
Det är ju lättare att köpa storförpackningar om man
har bil och kan åka ut till köpcentren t.ex.
Likadant går det att köpa bättre kvalitet på saker så att
de håller längre, vid god ekonomi.
Är det det du menar, Jocke?
  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 8 månader sedan #142598 av Jocke
Ja, Geta, men människans förmåga att vända på slantarna är oanad. Har du en god ekonomi, så kan man unna sig ngt lite extra. T ex har jag inte råd att köpa pistagenötter kostar väl drygt 130 kr kg? Det enda extra jag unnar mig är paketglass och läkerol sockerfritt. Det sägs att det är billigare att leva flera stycken om man delar omkostnaderna, genomsnittligt individuellt i familjen blir det billigare än för den som lever ensam, kanske bara orkar äta färdiglagad mat. Jag vet flera överlevnadskonstnärer men tillvaron är ändock grym för dem. Har man råd att storhandla, då har man råd att åka till thailand, det är den bistra verkligheten.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 8 månader sedan #142652 av Nissegossen
PSR,

:cry: Inflation, ökade priser, ingen större höjning av pensionen!

Så ser min verklighet ut PSR! Har fått mycket nedsatt köpkraft! De flesta har fått det sämre ställt i det här landet! Även de som fått skattesänkningar och har jobb, har fått det sämre ställt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum