Behandlad som förståndshandikappad

Mer
13 år 11 månader sedan #293877 av Admin1
Sådana där saker skall man inte alls bry sig om utan helt ignorera. En del människor är mindre vetande bara eller fördomsfulla. Det finns också personer som uppträder så där mot alla i princip. Sedan finns ju också chansen att man missuppfattat det hela också.
Mer
13 år 11 månader sedan #293889 av Geta
När det skulle tas blodprov för att undersöka mina schizofrenigener,
så verkade det som sjuksköterskan inte trodde att jag kunde läsa.
Hon läste högt för mig.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 11 månader sedan #293893 av Jocke
Jag minns en gång då min kontaktperson på mitt boende såg att jag fumlade och vart stressad när jag skulle betala vid kassan, hon tog helt enkelt plånboken ur händerna på mig och betalade åt mig. Sedan dess försöker jag handla själv åtminstone stå vid kassan. Tror hon hade jobbat med förståndshandikappade innan oss.

Vars är världen på väg?
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
13 år 11 månader sedan #294085 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Behandlad som förståndshandikappad
Sådär upplevde jag stödteamet. Jag kände mig behandlad som en mindre vetande så jag sa upp kontakten.
Mer
13 år 11 månader sedan #294107 av Admin1
Geta,

Ganska många med schizofreni har lässvårigheter (20-60 %) och kan ha svårt att förstå skriven text. Det kan vara därför som hon läste högt för dig, därför det förstås av alla.
Mer
13 år 11 månader sedan #294108 av Fantasio
När jag var inlagd försöke man förklara för mig hur ofta man behöver duscha, äta, sova och träna, väldigt basala saker som jag visste, fast det var väl för att jag knappt gjorde något av detta.