Valet 2010!

Mer
13 år 8 månader sedan #323644 av Stinan
Svar från Stinan i ämnet Valet 2010!

matterik skrev: Jag röstar inte, eftersom jag vet att vi inte lever i en demokrati.


"Demokrati är det samhällssystem där du säger vad du tycker och gör som du blir tillsagd."
-Gerald Barry

tråkigt men sant och de internationella valkontrollanterna som (bla) brukar hålla koll på val i diktaturer blir inte insläppta i sverige.. säger en hel del om svenska val
Mer
13 år 8 månader sedan #323652 av skord
Svar från skord i ämnet Valet 2010!
miljöpartiet.

varför är mest därför jag tycker jorden är vacker.
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 8 månader sedan #323657 av trance
Svar från trance i ämnet Valet 2010!
jag är för att alla ska vara snälla mot varandra och behandla sig själva och omvärlden som om allt hängde på det (vilket det gör).
vilket parti säger det liksom? :)
Mer
13 år 8 månader sedan #323664 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Valet 2010!
Stinan,

Jag har aldrig gjort vad jag har blivit tillsagd... jag låter aldrig någon styra mej och jag tänker inte styra andra.. jag gör som jag själv vill men anpassar mej efter lagarna här i sverige :rolleyes:
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 8 månader sedan #323668 av trance
Svar från trance i ämnet Valet 2010!
när man tänker efter är det svårt att förstå hur samhället och infrastrukturen fungerar så bra som den gör. sverige är nog ett av världens mest välfungerande länder rent tekniskt. det finns en del undantag som t.ex. sjukvården som är onödigt krånglig många gånger (eller försäkringskassan), men själva kvaliteten på (den somatiska iallafall) sjukvården är ju i världsklass. det svårare att forska framgångsrikt om folks psyken än deras kroppar och bota dem sen.
Mer
13 år 8 månader sedan #323671 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Valet 2010!
trance,

allt är bra med sverige men socialbidragen tycker jag är lite överdriviga för att vissa får socialbidrag rätt i näven även om dom inte ens försöker jobba... jag tycker dom borde sätta större krav att få socialbidrag så att folk börjar skärpa sig och få sin utbildning.. Så kan dom lägga pengar på bättre saker som utbildning och stödgrupper för dom som verkligen behöver stöd :rolleyes: