Stänga ner - lagligt?
- Cosmos
-
Författare till inlägg
- Seniorhedersmedlem
-
- Ta det kallt, varmare blir det inte
Jag tycker inte det. Börjar man tafsa på (ursäkta uttrycket) yttrandefriheten vad blir då nästa område som anses som oaccceptabelt?
Pedofili är olagligt om det praktiseras. Är det däremot olagligt att det överhuvud taget finns tillgängligt på nätet? Det inbegriper ingen handling.
Nu senast var det ju en man som blev dömd för han hade skumma teckningar av barn i datorn. Hur långt får det gå?
Antag att EU-parlamentet bestämmer sig för att stänga ner, vilket blir nästa? Att kolla på nätporr, vuxen sådan, på sidor man betalar för? Jag menar, det är ju brottsligt att betala för sex.
Det är också olagligt att hetsa mot folkgrupp. Kommer därmed sidor som är negativa mot t ex islam (väldigt många) att stängas ner?
Osv, osv.
ETt enormt övervakningssamhälle blir följden där alla kommer att misstänka varandra.
Be Logga in ansluta till konversationen.
- Traxerity
-
- Hedersmedlem
-
- zoegas
-
- Seniorhedersmedlem
-
Pedofili är olagligt om det praktiseras. Är det däremot olagligt att det överhuvud taget finns tillgängligt på nätet? Det inbegriper ingen handling.
Tänk om du blivit våldtagen framför en kamera och sen får reda på att det sitter en massa pervon och onanerar till det. Och kan inte göra något åt det för det är inte "olagligt" att slänga upp filmen på en webbsida.
Åk hem, Packa och lämna planeten!
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
- Geta
-
- Jubelhedersmedlem
-
- zoegas
-
- Seniorhedersmedlem
-
Ja, shit.. De kanske borde ändra lagen om dråp på sådana som tjänar pengar på att driva sådana hemsidor istället. Då tummar man inte på yttrandefrihetslagen iaf.
Åk hem, Packa och lämna planeten!
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
- Cosmos
-
Författare till inlägg
- Seniorhedersmedlem
-
Det är olagligt att utsätta barn för något så vedervärdigt. De som slänger upp det på nätet är också riktigt otäcka bestar.zoegas skrev:
Tänk om du blivit våldtagen framför en kamera och sen får reda på att det sitter en massa pervon och onanerar till det. Och kan inte göra något åt det för det är inte "olagligt" att slänga upp filmen på en webbsida.
Men att p g a detta stänga ner sidorna är faktiskt inte lagligt enligt yttrandefrihetslagen. Den väger tyngst.
- Cosmos
-
Författare till inlägg
- Seniorhedersmedlem
-
zoegas skrev: Ja, shit.. De kanske borde ändra lagen om dråp på sådana som tjänar pengar på att driva sådana hemsidor istället. Då tummar man inte på yttrandefrihetslagen iaf.
God idé. Så kan man faktiskt lösa det. Problemet är att de gömmer sig bakom krypterade hemsidor med skumma webhotell.
Yttrandefriheten är helig. Kom ihåg vad Voltaire sade:
"Jag avskyr allt du står för, men jag skulle gå i döden för att du ska få framföra det".
- Potte-Boa Jösse
-
- Hedersmedlem
-
JAg vet inte vad alla bråkar om. Det är olagligt med barnporr, det är förbjudet att inneha och sprida barnporr! Är det isåfall inte redan då ett brott mot yttrandefriheten. Vad är det för skillnad att på att stänga ner barnporr sajter eller inneha och sprida barnporr?
Stäng ner dataserverna så fort man vet vilka det är! Allt annat är galenskap!
Likartade ämnen
Trådens ämne | Relevans | Datum för senaste postning |
---|---|---|
Hjälp - min partner påminner mig om min förövare! (lååångt) | 2 | söndag, 03 juni 2012 |
Personer som jag har som vänner | 2 | onsdag, 27 februari 2019 |
Mediciner - kombinationer | 2 | onsdag, 30 Maj 2007 |
Dragit ner på portionerna | 2 | måndag, 29 Maj 2017 |
Stänga ner gamla vasa sjukhus | 2 | måndag, 11 Maj 2015 |