Stänga ner - lagligt?

• Cosmos
  • Cosmos Profilbild Författare till inlägg
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
14 feb 2011 21:30 #373812 av Cosmos
Stänga ner - lagligt? skapades av Cosmos
EU diskuterar nu om man ska tvinga nätdistributörerna att stänga ner sidor som handlar om barnporr. Är detta ett bra eller dåligt förslag?

Jag tycker inte det. Börjar man tafsa på (ursäkta uttrycket) yttrandefriheten vad blir då nästa område som anses som oaccceptabelt?

Pedofili är olagligt om det praktiseras. Är det däremot olagligt att det överhuvud taget finns tillgängligt på nätet? Det inbegriper ingen handling.

Nu senast var det ju en man som blev dömd för han hade skumma teckningar av barn i datorn. Hur långt får det gå?

Antag att EU-parlamentet bestämmer sig för att stänga ner, vilket blir nästa? Att kolla på nätporr, vuxen sådan, på sidor man betalar för? Jag menar, det är ju brottsligt att betala för sex.

Det är också olagligt att hetsa mot folkgrupp. Kommer därmed sidor som är negativa mot t ex islam (väldigt många) att stängas ner?

Osv, osv.

ETt enormt övervakningssamhälle blir följden där alla kommer att misstänka varandra.

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
14 feb 2011 21:39 #373816 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Stänga ner - lagligt?
Det är för att dom vill ha makt och dom vill visa ATT DOM HAR MAKT och Dom vill sedan att alla ska fokusera på arbete så att vi kan vara slavar åt dem. Äckliga horiga fanskap är vad dom är. Dom förtjänar en brinnande påle i ändan.

Mer
14 feb 2011 21:51 #373823 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Stänga ner - lagligt?

Pedofili är olagligt om det praktiseras. Är det däremot olagligt att det överhuvud taget finns tillgängligt på nätet? Det inbegriper ingen handling.

Tänk om du blivit våldtagen framför en kamera och sen får reda på att det sitter en massa pervon och onanerar till det. Och kan inte göra något åt det för det är inte "olagligt" att slänga upp filmen på en webbsida.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Mer
14 feb 2011 21:53 #373825 av Geta
Svar från Geta i ämnet Stänga ner - lagligt?
och dessutom är ett barn......

Mer
14 feb 2011 21:58 #373826 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Stänga ner - lagligt?
Geta,
Ja, shit.. De kanske borde ändra lagen om dråp på sådana som tjänar pengar på att driva sådana hemsidor istället. Då tummar man inte på yttrandefrihetslagen iaf.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Cosmos
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
Mer
14 feb 2011 22:19 #373833 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Stänga ner - lagligt?

zoegas skrev:

Tänk om du blivit våldtagen framför en kamera och sen får reda på att det sitter en massa pervon och onanerar till det. Och kan inte göra något åt det för det är inte "olagligt" att slänga upp filmen på en webbsida.

Det är olagligt att utsätta barn för något så vedervärdigt. De som slänger upp det på nätet är också riktigt otäcka bestar.
Men att p g a detta stänga ner sidorna är faktiskt inte lagligt enligt yttrandefrihetslagen. Den väger tyngst.

• Cosmos
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
Mer
14 feb 2011 22:24 #373834 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Stänga ner - lagligt?

zoegas skrev: Ja, shit.. De kanske borde ändra lagen om dråp på sådana som tjänar pengar på att driva sådana hemsidor istället. Då tummar man inte på yttrandefrihetslagen iaf.

God idé. Så kan man faktiskt lösa det. Problemet är att de gömmer sig bakom krypterade hemsidor med skumma webhotell.

Yttrandefriheten är helig. Kom ihåg vad Voltaire sade:

"Jag avskyr allt du står för, men jag skulle gå i döden för att du ska få framföra det".

Mer
14 feb 2011 23:35 #373854 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Stänga ner - lagligt?
Det fanns nog inte barnporr på Voltaires tid.

JAg vet inte vad alla bråkar om. Det är olagligt med barnporr, det är förbjudet att inneha och sprida barnporr! Är det isåfall inte redan då ett brott mot yttrandefriheten. Vad är det för skillnad att på att stänga ner barnporr sajter eller inneha och sprida barnporr?

Stäng ner dataserverna så fort man vet vilka det är! Allt annat är galenskap!

Likartade ämnen

Trådens ämneRelevansDatum för senaste postning
Hjälp - min partner påminner mig om min förövare! (lååångt)2söndag, 03 juni 2012
Personer som jag har som vänner2onsdag, 27 februari 2019
Mediciner - kombinationer2onsdag, 30 Maj 2007
Dragit ner på portionerna2måndag, 29 Maj 2017
Stänga ner gamla vasa sjukhus2måndag, 11 Maj 2015
Sidan laddades på: 0.443 sekunder