Saker vi stör oss på

  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 1 månad sedan #472137 av Frankie
Saker vi stör oss på skapades av Frankie
Hej kära Viskare!

Vi har frågat Admin1 om vi får starta en tråd där vi får skriva vad som irriterar oss. Ni som skriver i tråden måste veta att det inte får ske några personangrepp och vi vill inte ha någon PK-kärring med pekpinnar som skriver här om saker som de stör sig på i inläggen. Detta är lite av en frizon. Njut och skrik ut eran frustration! Det kommer kännas mycket bättre efter att ha lättat sitt lilla :hjärta

Frankie och Mogge84 stör sig på:

Facebook & Twitter:

* Folk som uppdaterar sin status stup i kvarten utan något intressant att skriva
* Vanligt folk som twittrar och tror att nån skulle dö om de inte fick reda på att du funderat två timmar på att ta koppen kaffe du skrivit om och om igen under dagen
* Folk som hela tiden söker uppmärksamheten av andra genom att skriva t. ex. "jag är ful" bara för att få se en massa "gilla" och kram och annat krafs
* Detta är mest tjejer som gör, sluta ta kort med fat-angle och putande läppar! Vi vill ju för bövelen se hur du ser ut vanligt, inte när du försöker göra dig sexig eller vad det nu är du försöker göra
* Folk som jämt och ständigt kopierar en text och tycker de är så jäkla djupa och nytänkande
* Alla som titt som tätt slänger in "om du är min vän, tryck gilla annars tar jag bort dig"

Internet:

* Bloggerskor utan liv, samma med bilddagboken. Starta en blogg om du har något intressant ämne eller gör nåt speciellt, skriv dagbok om du ändå bara skriver att du knappt gör nåt om dagarna
*Folk som envisas med att tro att vi gärna vill se vad de äter för mat vareviga dag, fine, är det restaurang eller nåt är det en annan femma. Din sunkiga macka med skinka är inte intressant
* Lägg inte upp fyra kort på dig om dagen om du ändå ser likadan ut på alla korten
* Alla Berny Pålsson-wannabes som tror ni är så egna av er, skaffa er en egen stil och eget liv och sluta leva i er fantasivärld

Folk i allmänhet:
* Blockmongon i affärer och trappar och liknande som det nästan känns söker efter en bara för att irritera
* Folk som måste snacka om vad som står i Bibeln, Koranen eller nån annan religiös bok fast de vet att man är totalt ointresserad. Vill jag veta frågar jag, jag drar inte upp en massa ointressant dynga för dig
* Halvt självvalt överviktiga (inte de som är det pga sjukdom el. liknande) som klagar på vikten och säger de gjort "allt" när de i själva verket bara gått ner till en påse chips och ändå inte fattar varför de inte går ner. Ut och rör på er! Man måste bränna mer än man får i sig för att det ska hända något
* Folk som fiser i bussar och liknande, det luktar avlopp!
* Äldre som tar ett år på sig framme i kassan med att betala och berätta för den okända kassörskan om deras barnbarn och liknande fast kön blir längre och längre
* Invandrare som beter sig som idioter och tror det är deras rättighet att vara dryg och ha sig när de kommer hit. Vad skulle ni tycka om vi gjorde samma i erat land?
* Att folk tycker det är jämlikhet att nysvenskar ska få körkort bekostat av staten för att det ska bli mer jämlikt, när lilla Lisa får betala upp emot tjugo tusen för sitt. Antingen får alla det gratis eller ingen, då är det jämlikhet
* Det faktum att man inte får sjunga svenska nationalsången förutom på internationell hockey eller lite tyst så ingen hör på nationaldagen. Samma med flaggan, hissa flaggan! Vi bor i Sverige och man är inte rasist bara för att man hissar den lite då och då!
* Invandrare som inte vill lära sig språket eller sederna och ändå känner sig utstötta
* Taxichaufförer som det tar först fem minuter att förklara vart man ska och ändå kör de fel

Ah, nu känns det mycket bättre efter vi skrikit ut våran frustration, testa ni med, ni kommer må som kungligheter!
Kram från oss :hjärta
Mer
12 år 1 månad sedan #472138 av Geta
Svar från Geta i ämnet Saker vi stör oss på
Jag tycker visst att man kan få skriva att nu tar jag mig en kopp kaffe.....allt kan inte förbjudas. :grandpa
Mer
12 år 1 månad sedan #472139 av Mogge84
Svar från Mogge84 i ämnet Saker vi stör oss på
Vi vill inte förbjuda nåt. Detta är en tråd där man ska skriva vad man irriterar sig på.
Mer
12 år 1 månad sedan #472143 av björk
Svar från björk i ämnet Saker vi stör oss på
Jag irriterar mej på att jag har existens ångest var morgon.

På pappa som skalar frukter med munnen. Och som är mes mjäkig med sin hustru.

och ger allt avfall till mig. På min bror som pirat kopierar till oändlighet. Och som vägrar inse att han har adhd.

Stuler all uppmärksamhet hela J-la tiden. På en mongo som har antisocial personlighets störning. Som följt mig i 5 år nu.

Att krokodile hunter dog i havet. På en arab stör jag mig för han går med sina ungar och väcker all uppmärksamhet med sin alienation.

Jag stör mig på pappas hustru som sysslar med regnbågs filosofi och new age samt white magic med feer och annat nördigt.

Alla som vill mucka med en och som har självförtroende sen förr. Och som man inte har bringat ner för det har bara inte skett.

Då blir deten herasy blasphemy.
Mer
12 år 1 månad sedan #472251 av Mogge84
Svar från Mogge84 i ämnet Saker vi stör oss på
Kom igen nu, var inga skenheliga wannabehelgon, vi vill ju höra hur ni knyter nävarna och gnisslar tänder när ni ser och hör den där fjortisen som inte har vett på att lyssna på musiken i hörlurarna utan tycker att det är självklart att alla på bussen måste älska "Rosa helikopter" och spelar den på högsta volym för er. :)
Mer
12 år 1 månad sedan #472252 av Geta
Svar från Geta i ämnet Saker vi stör oss på
Att åka buss är ett av mina nöjen. Då går det att studera människor...