Alla Era telefonsamtal har spelats in sen 70-talet.

Mer
11 år 6 månader sedan #529436 av zoegas
Vart får ni allt ifrån..

Vi räknar lite. Det bor 7 miljarder på planeten. Om varje människa spenderar en minut på telefon om dagen. Och det har gått 40 år sedan 70 talet. Det är 101920000000000 minuters telefondata. En minut av ljud tar cirka 10 megabits data utrymme okomprimerat. Mp3 (Som inte fanns på 70-talet) komprimerar i en faktor av 1/11. Det betyder att 1 minuts samtal tar en megabit data. På 70-talet kom IBM med en av deras första kommersiella hårddiskar "Winchester" på 100 megabit. Den var såhär stor:

Och på den fick det plats 100 stycken en minutssamtal. Det behövs alltså 1019200000000 stycken sådana hårddiskar för att logga all telekommunikation på 40 år. Alltså över tusen miljarder hårddiskar. Eller 166 stycken per person. Man kan också tillägga att en sådan hårddisk kostade 160,000 dollar. Vilket betyder att Utomjordingens avlyssning har kostat USA 150 miljoner kronor! :rotfl

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 6 månader sedan #529437 av ikolito

Utomjordingen skrev: Jag sa inte avlyssna utan dom har maskiner som spelar in alla telefonsamtal i världen. :hjärta

Nej det har dom inte. Det är helt tekniskt omöjligt. Var har du fått för dig det? Kul idé i varje fall! :groovy
Mer
11 år 6 månader sedan #529438 av Jesus/magnus
det där handlar om utomjordisk hightech, där finns inte mkt begränsningar??
hmm. funderar.

/magnus

edit ; korrigering.

John 8:31-32.
Mer
11 år 6 månader sedan #529441 av Geta
Det skulle vara väldigt intressant att få höra på något av mina telefonsamtal från 70-talet. :grandpa
Mer
11 år 6 månader sedan #529448 av Nissegossen
Jag skiter i vem som lyssnar. För ett par år sedan gav jag en drös med texter jag skrivit till en granne som råkar vara polis. Han sade när jag mötte honom efter att han läst dem; "Nisse du är fan inte klok, nu tror jag dig om allting och jag tog med dina texter till jobbet och nu har du Säpo på dig också!" :lol:

På det som var för en del år sedan, var det så, att en för mig helt okänd ringde och sade, är du radioamatör? Han satt i Partille (Jag bor 500 m från kommungränsen dit). När han hörde att jag sade, nej hurså, fick han kalla fötter och avslutade samtalet snabbt utan att för den skull vara otrevlig.

För att han skulle kunna ringa mig och veta vem jag var, måste han lyssnat på vad jag sade i lägenheten. Jag var helt enkelt buggad och mitt telefonnummer brukade jag svara i telefon med när jag tog emot samtal.
Han hade alltså hört vad jag sade i lägenheten, men polisen hörde aldrig av sig!

Kontentan är att jag gör inget brottsligt så att de kunde sätta fast mig. Men eftersom avlyssning måste ha skett, har de haft tro på att jag begått ett brott som ger minst 2 års fängelse. Jag är en ängel, för den som så vill... :dans :angel

Samma polis sade; Man kan fan inte tro att du är intelligent när man ser dig, men det är du! :rolleyes: :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 2 månader sedan #647926 av Utomjordingen
"Vet du att!

Du har rätt att få ut de data som ditt telebolag har samlat in om dig. Du får all information levererad på en CD, som telebolaget får ta högst 200 kronor för."

"Ilustrerad Vetenskap"

Dessa upplysningar sparas:

1. Alla telefonnummer du ringde till.
2. Tidpunkt och varaktigheter för samtal.
3. Alla nummer du SMS:ar och MMS.
4. Avsändare- och mottagaradress för mejl.
5. Tidpunkt för skickade mejl.
6. Mobiltelefonens IP-adress på nätet.

"Illustrerad Vetenskap"

Så länge mobilen är på så vet bolaget var du finns.