Jehovas

Mer
10 år 10 månader sedan #585900 av killergirl
Jehovas skapades av killergirl
Asså kommer en ifrån Jehovas vittne o ringer på dörren en Söndag förmiddag kl.11.00 Blir rädd som fan då jag ej väntar besök utan jag har full koll på om någon skall komma...Kikar ut ser en Svart man...Kallar på min Sambo som tur är var hemma...Och vänligt men bestämt avböjde att tala med honom...Dock slängde han in någon tidning...Vakna hette den..o ja får man vakna ifred på en Söndag Neeeej det fick man ej...vill ej bli påprackad en massa skit...... :väggen
Mer
10 år 10 månader sedan #585904 av saara
Svar från saara i ämnet Jehovas
Han tyckte väl att klockan 11:00 är alla vakna. Jehovas vittnen brukar nog gå då man säger att man inte vill diskutera med dem. Tidningen kan du slänga om du inte redan har gjort det.
Mer
10 år 10 månader sedan #585909 av Vän av ordning
Svar från Vän av ordning i ämnet Jehovas
Jehovaner är Satans påfund, akta er för dem. Jag körde dem på porten utan tvekan och de har lämnat mig ifred sedan dess.
Mer
10 år 10 månader sedan #585911 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jehovas
Idag tror jag att det var Adventister som ringde på dörren. Det låg ett blad från dem i brevinkastet. De vill att man ska gå en kurs hos dom.
Mer
10 år 10 månader sedan #585933 av AnnKatarin
Svar från AnnKatarin i ämnet Jehovas
Jag bor i ett hus med portkod.
För några månader sedan ringde det ett jehovas vittne på min hemtelefon och frågade om jag var intresserad om frälsning från undergången...."det är ju ganska nära". H*n sa att h*n hade varit utanför mitt hus, men inte kommit in (pga av portkod) och h*n ville lämna lite "material" i postform. Jag sa blankt nej. Visst, jag är kristen men vill inte gå med i Jehovas för det.
Mer
10 år 10 månader sedan #585951 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet Jehovas
Jag har knackat dörr själv och vet hur dum man känner sig när man tränger sig på hemma hos människor så jag brukar göra som annkatarin, säga nej tack, vänligt men bestämt. De vill ju bara hjälpa egentligen för de tror ju att man går förlorad om man inte tror som dem.