Vem är egentligen främlingsfientlig?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
10 år 5 månader sedan #623378 av Cosmos
Jag tror att jag aldrig har levt i en värre tid än denna. Samtidigt som all media sprutar ut sin godhet om mänskliga rättigheter och "allas lika värde", så är det snarare det motsatta som gäller. Vi lever i en inskränkt tid där ängslighet råder, en ständig ångest över att säga "fel" saker så att man får hela vargflocken på sig. Det är hyckleriets, lögnens och skenhelighetens tid. Vi är bara demokrater om vi tycker "rätt". Enbart människor som tycker "rätt" är demokrater.

Då lever vi väl snarare i en icke-demokratisk tid? Om det finns vissa åsikter som klassificeras som "fel" och andra som "rätt" så har vi ju faktiskt inte rätten att uttrycka oss fritt. Definitionen på en demokrati är att alla åsikter är "rätt". Det ska inte finnas några inofficiella domstolar där människor ska kölhalas och köras genom köttkvarnar för att man tycker något som inte passar vissa känsliga tår.

Allt tycks handla om rasism. När är man egentligen INTE rasist? Bara för att Reinfeldt är en stor nervknut hela han med sina identitetsgrubbel, så ska han väl inte starta ett veritabelt krig mot hela befolkningen?

Jag är så jävla trött på karln och alla hans floskler att jag vill kasta ett helt konditori på honom! Alla hans medlöpare i media och bland kultuuurfolket har fått så stort svängrum att det har blivit rejält trångt för alla oss andra.

Jag skiter i om folk är bruna, gula eller blå. Bara de har förmågan att behandla andra (t ex oss) på ett mänskligt sätt. Det gör de inte. Det finns massor av intoleranta människor out there. Och ju mer "rätt" de anser sig vara, ju mer intoleranta blir de.

Så vem är egentligen främlingsfientlig? Den som tycker att negrer är fula eller den som begränsar luftrummet för alla i sin närhet och beskäftigt klistrar etiketter i pannan på oss?
Mer
10 år 5 månader sedan #623388 av Geta
Jag tycker att det utmålas som att bara svenskar är främlingsfientliga.
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
10 år 5 månader sedan #623390 av yoki
Svar från yoki i ämnet Vem är egentligen främlingsfientlig?
Det har jag aldrig uppfattat, att vi svenskar skulle vara värre än andra.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
10 år 5 månader sedan #623391 av Cosmos
Nej, enligt undersökningar tillhör svenskarna de mest toleranta folken i världen. Det är ju det som är så sjukt.
Mer
10 år 5 månader sedan #623403 av Geta
Men nu anklagas också norrmännen för att vara särskilt främlingsfientliga.
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
10 år 5 månader sedan #623405 av yoki
Svar från yoki i ämnet Vem är egentligen främlingsfientlig?
Jag kan vara helt fel ute men är det inte så att Norge, Finland och kanske även Danmark tar emot litet antal invandrare.
Det kanske inte stämmer längre.