Hej :)

Mer
9 år 5 månader sedan #701593 av Nafurie
Hej :) skapades av Nafurie
Hej det var länge sen man var här inne på viska.

Jag har börjat köra bil nu på körskolan har kommit upp till 30 körlektioner och har 10 kvar men kommer behövs mer. Hoppas det inte blir mer än 100 bara för dyrt är det. Är slarvigt med teorin bara men måste bli böttre på läsa det.
Just nu har jsg börjat att köra på motorväg.

Nu har jag vart utan medicin i 1 år lite mer en 1 år.
Och det finkar bra. Har inte fått nåt återfall eller nåt.

Har även gått ner 24,5 kg sen mars 2014.
Fast märker ingen skillnad tycker fortfarande jag ser likadant ut.

Jag och min sambo står i kö för IVF och det är 5-6 månaders väntetid. Vilket är jobbigt samt är jag orolig
Att de nekar oss pga min schizofreni. Men har juh vart stabil sen 2007 och det finns juh att intyga.
Så hoppas det inte blir några problem.

Nåt jag verkligen ser fram emot är nästa år 6 juni 2015 för då ska jag gifta mig med min kärlek.
Hoppas då jag lyckas nå min målvikt. Och även vara gravid. Skulle vara underbart.
Mer
9 år 5 månader sedan #701594 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hej :)
Hej igen!

Du verkar att ha fullt upp. Jag fick också ta många lektioner, när jag skulle ta körkort. Men sedan körde jag
prickfritt i tjugo år. Den tiden är förbi. Åker numera kommunalt eller cyklar. Några barn har jag aldrig haft
någon tanke på med min schizofreni. Skulle helt enkelt inte ha orkat. Att vara schizofren är ett heltidsjobb.
Mer
9 år 5 månader sedan #701597 av Nafurie
Svar från Nafurie i ämnet Hej :)
Ja jag hade hoppas på att det inte blir allt för många iaf inte mer än 100 iaf.
Tycker det roligt köra bil. Kan bli lite tjatigt om vi gör om samma övningar. Har inge vidare tålamod men det funkar.
Bra ha körkort sen om jag kommer köra efter det blir väl när man skaffar bil. Fast ska nog inte va så farligt hoppas jag.
Mm jag har alltid drömt om barn och nu har det nästan gått 1,5 år vilket är kämpigt men tänker inte min schizofreni stoppa mina drömmar. Får bara hoppas det blir Mars - april 2015 snart så man kan starta iVF och förhoppningsvis bli gravid.
Mer
9 år 5 månader sedan #701602 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Hej :)
Du har verkligen stora saker på gång. Hoppas det löser sig för dig, tänker främst på det önskade barnet.
Mer
9 år 5 månader sedan #701617 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hej :)
Lycka till!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 5 månader sedan #701623 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hej :)
Har du ingen du kan övningsköra privat med?

Tror iof. att de man vill övningsköra med måste gå en handledarkurs numera. Men 1996-1998 (då var jag 16-18 år) när jag övningskörde, så räckte det med att den man övningskörde med var godkänd av dåvarande Vägverket (nuvarande Transportstyrelsen). Jag körde i princip några mil varje dag. Tog ändå ca 15 körlektioner på trafikskola o läste teori där. Sen är ju halkkörningen obligatorisk.

Men jag kuggade ändå på första uppkörningen för jag var för nervös, körde för långsamt o för mesigt... :rolleyes:

Så sa trafikskolan; -Ja, då får du ta 5-10 lektioner till. Men jag sa nej! Jag tänker köra upp i min pappas bil så fort jag får ny tid. O på den stora dagen slängde jag i mig 2 Sobril o körde upp med perfekt resultat!

Lycka till!