Hej :)

Mer
9 år 5 månader sedan #701639 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hej :)
Ja, på den tiden sa man till alla att de körde för sakta vid uppkörningen. Min körskollärare som hette Andersson
sa hela tiden att jag skulle vara påpasslig. Min träningsbil var en liten Ford.
Mer
9 år 5 månader sedan #701645 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hej :)
Efter att jag fått körkortet gav jag en flaska Eau de vie till min körskolelärare. På den tiden var jag 18år och för att handla på systemet skulle man vara minst 21 år. Jag tog inte så många körlektioner. På den tiden fick man vänta med körkortet tills det kom per posten och jag fick inte ens övningsköra när jag väntade på det.
Innan jul det året fick jag körkortet lagom till Jul.
Missade några frågor på teorin men fick körkortet ändå. På uppkörningen parkerade jag en snygg fickparkering med så snålt med utrymme så inspektören hindrade mig från att göra det sista pga att tjejen som skulle köra efter mig hade inte kunnat tråckla sig ut. Hon fick inte heller körkortet för att när inspektören sade parkera på den här gatan och det var en minimal lucka som jag parkerade i och stängde av motorn, likaså halvljuset för uppkörningen gjordes i mörkerkörning.

Hon missade det att jag lämnat bilen för att parkera och jag gav nycklarna i handen på henne. Satt och försökte göra henne uppmärksam genom backspegeln på att hon inte hade halvljuset på, men det såg inspektören i sin backspegel. Trodde det var kört för körkortet för mig, men jag fick körkortet på första uppkörningen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 5 månader sedan #701712 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hej :)
Kul att det går bra för dig. Möjligen kan 4 kapslar Omega-3 vara värt att använda för på de med tidiga tecken på psykos, så minskar det psykoserna med 40 %. Försök undvika stress och gör gärna avslappningsövningar två gånger per dag för att minska stressen.

www.viska.se/index.php/sjalvhjal ... gsovningar
Mer
9 år 5 månader sedan #701796 av Eos
Svar från Eos i ämnet Hej :)
Hej!
Ett viktigt tips är att du nu börjar ta folsyra inför graviditet.
Om du tar vanliga ipren så kan fertiliteten sänkas så undvik ibuprofen.
Grattis till det stundande bröllopet! :)
Mer
9 år 5 månader sedan #701822 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hej :)
Jag har för mig att om man slutat med antipsykotika så är risken att få psykos 10 % mellan 1 till 2 år. Ganska liten risk och den stora risken har du redan passerat.
Mer
9 år 5 månader sedan #705522 av Nafurie
Svar från Nafurie i ämnet Hej :)
Tack. Ja hoppas månaderna går snabbt så. För jag tror eller nästan säkert att det inte kommer ta sig på egen hand.