HBTQ?

Mer
8 år 7 månader sedan #770840 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet HBTQ?

Admin1 skrev: Nackdelen med självbiografiska böcker om schizofreni är att de handlar mycket om hur tokig man kan vara initialt och sedan hur man blev friskare eller nästan frisk. Det här med att frossa i galenskaperna får sådan central plats i böckerna gillar jag inte riktigt för det framställer oss som tokiga, vilket jag inte gillar. Det är nästan så att framgångsreceptet är ju tokigare desto bättre.


Om Schizfrene i et viss monn ikke er "tokiga", så har ikke ordet eller diagnosen noen mening. Dessuten skiller Lauveng seg noe ut fra normen av selvhjelpsbøker gjennom å være en praktiserende psykolog i dag. Men for all del, du har et gyldig poeng.
Mer
8 år 7 månader sedan #770924 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet HBTQ?

MsTibbs skrev: Jag önskar jag kunde hålla med IngeF! Men fortfarande är många rädda för att komma ut för sina nära och i samhället. Tyvärr tror jag pyrde behövs till det är lika vanligt att säga "här är min flickvän, som pojkvän". Jag tror mor hoppas att det ska gå över, bara den tanken liksom...


Homoseksualitet finnes jo blant de fleste arter pattedyr, men den kulturelle holdningen har skiftet en god del. I antikkens Hellas var homoseksualitet blant menn regnet som den fineste rekreasjonelle seksualiteten, mens kvinner var nødvendige for "avl."
Mer
8 år 7 månader sedan #771237 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet HBTQ?
Her er et bevis på at kjønnsproblematikk ikke er nytt. En relativt ny innspiling av en gammel ballade fra Francis Child sin samling:
Mer
8 år 7 månader sedan #771238 av Geta
Svar från Geta i ämnet HBTQ?
Pattedyr är det däggdjur på norska?
Mer
8 år 7 månader sedan #771241 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet HBTQ?
Herr Google har alltid rätt svar. Däggdjur är de som föder levande ungar och som då diar sin moder. sv.glosbe.com/nb/sv/pattedyr http://www.xn--versttningar-jcb1w.se/no ... 4&pattedyr

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum