Dans

Mer
8 år 7 månader sedan #774994 av JARL
Dans skapades av JARL
Hej Viskare!
Jag har funderat på en sak som jag är undrande inför. Förr tyckte jag det var så kul att dansa. Disco ja, till all möjlig musik. Men nu varken vågar jag mig in på ett disotek eller vill. Men jag saknar det. Observera att musik betyder mycket än idag. Är det någon med liknande erfarenhet?
Mer
8 år 7 månader sedan #774996 av idefix
Svar från idefix i ämnet Dans
Jag kan känna igen mig i att jag tappat intresset för i stort sett alla mina "gamla" intressen och hobbys. Detta efter min första psykos.
Mer
8 år 7 månader sedan #774999 av JARL
Svar från JARL i ämnet Dans
Ja det är nog så. Men någon har sagt att man skall försöka ta upp gamla intressen. Men hur går det till när man är likgiltig??
Mina intressen sträcker sig till min fyraåriga dotter, motion och lyssna på musik och nyligen läsa böcker. Kan man läsa så har man ju viss förströelse.
Mer
8 år 7 månader sedan #775064 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dans
De flesta brukar tappa sina gamla intressen efter insjuknandet. Jag tror det kan ha med kognitiva och negativa symptom att göra. T.ex dålig motivation, som är ett negativt symptom kan störa mycket och göra att man inte får så mycket gjort. Dålig motivation kan också kanske göra att man minns sämre - man ids inte minnas. Sedan finns de exekutiva svårigheterna, som är ett kognitivt symptom, som gör det svårt att omsätta tanke i handling.
Mer
8 år 7 månader sedan #775067 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dans
Du kan väl ta en svängom hemma, när ingen ser dig.
Mer
8 år 7 månader sedan #775315 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dans
En amerikansk doktor i psykologi Freese, som också har schizofreni, brukade när han kände sig sämre dansa till ABBA:s musik och efter det mådde han bättre. Freese brukar då och då dyka upp i amerikansk TV för han säger saker på ett humoristiskt sätt.