Anonymous

Mer
8 år 5 månader sedan #784453 av Kevick
Anonymous skapades av Kevick
Det digitala nätverket Anonymous verkar vara spännande. Med en mask hämtad från filmen V for Vendetta berättar man om aktioner man planerar. Lite som Greenpeace var från början.

Jag prenumerar nu på deras pod cast och tar del av deras dagliga utsändningar. Bl a har man tillkännagivit att man tänker hacka IS datorer för att slå sönder kommunikationen terrorcellerna emellan.

Likaså vill man stoppa Ku Klux Klans nya frammarsch i USA. Likt Greenpeace är Anonymous en icke-våldsorganisation med skillnaden att man kör med datahackers som kan vara utplacerade var som helst i världen.

De har flera grupper på Facebook men det är väl tveksamt om man själv kan vara särskilt anonym där. Jag ska i alla fall undersöka saken. Det här en grej som passar mig, jag som brukar undvika all typ av "aktivism" eftersom den brukar vara så dogmatisk.
Mer
8 år 5 månader sedan #784465 av Saari
Svar från Saari i ämnet Anonymous
"We are Anonymous. We are Legion. We do not forgive. We do not forget. Expect us."
Mer
8 år 5 månader sedan #784501 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Anonymous
We are now part of the resistens!
fight isil, and all evil on the net.
Shape the future^^
Jesus/magnus
Pray and you will recive <3

John 8:31-32.
Mer
8 år 5 månader sedan #784649 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Anonymous
Jag har funderat tidigare att söka hjälp från Anonymous om jag får problem med scientologerna. De kan då hacka scientologernas svenska sajter, så jag själv slipper att riskera att åka dit. Anonymous har tidigare angripit scientologerna, så de känner till dem och ogillar dem.

Mer
8 år 5 månader sedan #784835 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Anonymous
woohoo!!!

John 8:31-32.
Mer
8 år 5 månader sedan #784883 av kosmisk
Svar från kosmisk i ämnet Anonymous
Den mest kända ip-spoofing attack, gjordes av Kevin Mitnick, googla på shimomur.txt :D
För att förstå den där loggen bör man nog läsa denna först: engineering.purdue.edu/kak/comp ... ture16.pdf