Min käraste ägodel

Mer
7 år 9 månader sedan #844614 av Geta
Svar från Geta i ämnet Min käraste ägodel
C G Jung har sagt att man behöver ha prylar runt sig för att skydda sig mot onda andar.

Mer
7 år 9 månader sedan #844629 av björk
Svar från björk i ämnet Min käraste ägodel
Jag har spikat i en skruv i väggen. Och fäst en ljus strobe som är riktad nedåt.
Man kan dessutom finjustera frekvensen... Mycket bra bekvämt o gemytligt :hjärta
Mer
7 år 9 månader sedan #844650 av Richard
Svar från Richard i ämnet Min käraste ägodel
Datorn är så klart viktig, hatar när polisen tar den (de har de gjort 3 ggr, o de har den nu). Men bara jag har en lånedator så är det lugnt. Men om vi skippar sånt allmänt, som säng, TV, spis, m.m. Så har jag en bok; Andra världskriget dag för dag på alla fronter, där min nu avlidne morfar har gjort anteckningar i, om var han var, o gjorde vad, på en hel del ställen i.

Den skulle jag ta med mig om det brann här.
Mer
7 år 9 månader sedan #844669 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Min käraste ägodel
Alla mina väskor med olika innehåll! Fler väskor och fler saker till väskorna blir det framöver. Ska även sen ha GPS-tracker till väskorna så jag kan spåra ut i fall att nån väska är på villovägar.

Trygghetsfaktor!
Mer
7 år 9 månader sedan #844802 av krokus
Svar från krokus i ämnet Min käraste ägodel
Precis som mopa ser jag inte min hund som en "ägodel", men det är min hund jag värderar högst. Sedan kommer nog sängen med kedjetäcket. Kedjetäcket har jag förstås inte köpt själv, utan har lånat det på obestämd tid. Telefonen och datorn tycker jag mycket om också.
Mer
7 år 9 månader sedan #844814 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Min käraste ägodel
Tidigare var det nog min bil som var min käraste ägodel, men nu är det nog datorn. Har TV-kort i datorn och ser TV varje dag från den, lyssnar på musik från Spotify på den, håller kontakten med någon på Facebook och kollar email. Skulle bli ledsen om den kraschar... Den heter ELYX och är rätt fin. Har en iPhone som jag spelar Pokémon GO på, och den använder jag nog mer just nu, men datorn är ändå en central ägodel.

Prata inte med hat i munnen!