Jag är ondskan reikarnerad

Mer
7 år 2 månader sedan #907164 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jag är ondskan reikarnerad
Ska rätta dig Recard2016, "kristna" präster som våldtar barn. Ingen kristen kan göra något sådant. Gärningen i sig visar att man inte är kristen.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 2 månader sedan #907165 av Recard2016
Jo att vara kristen betyder ju automatiskt att man e god, självklart.
Mer
7 år 2 månader sedan #907166 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jag är ondskan reikarnerad
Tyvärr kallar sig en del människor sig kristna utan att alls känna Jesus, och då kan sådant hända. Att vara kristen innebär att man blivit pånyttfödd, och lärt känna Jesus. Innan dess är det bara ett namn som man kallar sig, eller en tradition man följer.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 2 månader sedan #907168 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jag är ondskan reikarnerad

Recard2016 skrev: Jo att vara kristen betyder ju automatiskt att man e god, självklart.


Nej, har du inte läst vad jag skrev. En kristen är mer medveten av sin ondska. Varför? För den kristnes måttstock till godhet är i jämförelse med Gud själv. Vi ska vara lika goda som Gud, och den kristna märker att hon inte är det. Och då ser hon sin ondska.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 2 månader sedan #907169 av Recard2016

zoidar skrev: Ska rätta dig Recard2016, "kristna" präster som våldtar barn. Ingen kristen kan göra något sådant. Gärningen i sig visar att man inte är kristen.


Så skrev du, "ingen kristen kan göra något sånt" alltså antar du att kristna automatiskt e goda.
Mer
7 år 2 månader sedan #907170 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jag är ondskan reikarnerad
Nej, det är att vi har väldigt olika förståelse kring vad ondska är.

Anchored in Christ ✟