Robotar!

Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1091951 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Roboten ska se ut som en kyrka och bli en Assistent Kyrka med massa finesser, så på ett sätt är det flera saker (projekt) i en sak! Helt enkelt upp till mig själv hur mycket och vad för inbyggda tekniska saker/kretskort kyrkan ska ha. Det är bara för mig att fantisera hur jag vill att kyrkan ska vara och sen försöka realisera sakerna.

När jag har köpt/fått kyrk byggsatsen så kommer jag bygga kyrkan efter hand allting! Sen kanske det blir nån slags miljö/landskap runt kyrkan också.

Känns kul att få göra detta! Jag har all världens tid och det känns bra att det inte är tidsbestämt när allt ska vara klart utan jag kan hålla på med det här hela livet. Livstidsprojekt! Bestämmer själv när Assistent Kyrkan är klar... .
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 7 månader sedan #1091953 av memphis
Svar från memphis i ämnet Robotar!
Ok! Fantastiskt! :)
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1091983 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!

ispegelland skrev: Ok! Fantastiskt! :)


Ja, visst är det!

Annars, har preliminärt tänkt beställa Audio-Sound Breakout – WTV020SD för kyrkan ska föra liv! Men jag har ännu inte bestämt mig vad för ljud modul jag ska ha - ska fundera och kolla upp fler ljud moduler ett tag till.

300


Beskrivning
Experimentkort för MP3-spelarkretsen WTV020SD. Kortet kan användas för att göra en enkel ljuduppspelare som läser MP3-filer från ett MicroSD-kort. Spelaren har ingångar för att starta, stoppa samt spela upp föregående och nästa fil. Ingångarna kan anslutas till knappar eller andra sensorer som kortsluter mot jord. Man kan även ansluta spelaren till en mikrokontroller och skicka kommandon via ett seriellt gränssnitt. På kortet finns utgångar för både linenivå och högtalare.
Då ljudformatet är ganska speciellt måste filerna konverteras innan användning. Använd programmet som är länkat i rutan filer för att konvertera WAV-filer till ett kompatibelt format.
* Filformat: 4-bit ADPCM (.ad4) / samplingsfrekvens 6kHz – 36kHz
* Minneskort: MicroSD 64Mb – 2Gb (FAT)
* Matningsspänning: 3-12V
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1092251 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Nu när jag har kommit så här långt med min hobbyverksamhet - började någon gång i början av året, så har jag nästan fått grunden till allt. Jag vet vad jag vill skapa och det är en Assistent Kyrka eller heter det Kyrk Assistent?! Hursomhelst, nu är det också upp till mig vilka moduler jag behöver/ska köpa till min byggsats kyrka som jag snart ska få. Bara att planera! Jag kommer bygga kyrkan efter hand - så jag har inte hela bilden framför mig på hur kyrkan ska byggas/vara utan nya idéer får komma under tiden jag bygger min kyrka. Det är också det som är det roliga och spännande för jag vet inte hur kyrkan kommer att bli i slutändan. Kanske-kanske inte slutar det med "Kyrkan som GUD eller Satan glömde!"?
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1092600 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!

Utomjordingen skrev: Det är också det som är det roliga och spännande för jag vet inte hur kyrkan kommer att bli i slutändan. Kanske-kanske inte slutar det med "Kyrkan som GUD eller Satan glömde!"?


Ja, det är frågan! Jag har satans osynliga ljud inne i mitt huvud så därför har jag också ont i sinnet. Kommer min Kyrk Assistent i slutändan vara ond eller/och god? Det är det jag inte vet idag? Så därför är det lite spännande för mig själv att se hur min kyrka kommer utvecklas under min livstid... .

"Vad kan ett passivt-aggressivt beteende innehålla?

Otydlighet. Den man som är passiv-aggressiv är inte tydlig med vad han känner och tänker. Han ger ofta blandade budskap. Partnern kommer att undra var hon har honom och vad han menar med det han säger. Det är mycket svårt att reda ut konflikter med någon som ger otydlig och otillräcklig information. Mannen menar sällan det han säger och säger sällan det han menar. Det enda sättet att veta hur en passiv-aggressiv person känner angående något är att se på hans handlingar, vad han faktiskt gör.".

"Varningstecken"
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1092725 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Surfade runt i går kväll och hittade ytterligare en el utbildning för runt 2000 kronor som verkar bra som jag har tänkt köpa när det är aktuellt!
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.