Robotar!

Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1063684 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Jag väntar på 3 st. paket för 4000 kronor som är på väg till min hobbyverksamhet! :jubel
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1065003 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Liksom känner av mina komponenter och sånt. Ibland drömmer jag behagliga drömmar när jag kopplar olika sladdar.

Hursomhelst, jag skulle vilja köpa en utbildning till för runt 2000 kronor! Sen är jag rätt nöjd när det gäller utbildningarna.

Nästa fas är att tillverka egna kretskort vilket innebär att jag sen senare måste köpa ETs aggregat och UV-exponeringslåda.

UV-exponeringslåda "fotar" strömvägarna och ETs aggregat "ritar" praktiskt fram vart strömmen ska gå... sen bara borra hål där man ska löda... .

Hänger Ni med?
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065035 av rymd
Svar från rymd i ämnet Robotar!
japp, men vad är det för utbildning?
Mer
5 år 10 månader sedan #1065046 av Lugn
Svar från Lugn i ämnet Robotar!
Jag tror att du kanske gör det för komplicerat! Kontakta de här och diskutera vad du vill göra så kan de guida dig: byggarobot.se
Borde inte behöva kosta mer än 4000 kr allt som allt för att bygga en första robot! :)
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1065149 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Syftet är inte bara bygga robot utan vill även skapa olika slags kretskort! Kopplingsdäck och sånt är bara första fasen sen efter det kommer hemmagjort kretskort!

Jag har böcker som beskriver flera hundra olika saker hur jag kan göra: allt från timers, alarm, synth eller andra olika slags musikmaskiner till olika slags robotar.

300
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1065394 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Robotar!
Så här ser en UV - exponeringslåda ut som jag har tänkt köpa. Den är inte så stor utan lagom till mig.

300


Fungerar ungefär så här och som sagt, den jag ska ha är inte så stor som filmklippet som är för tvåsidig exponering:

Last edit: 5 år 10 månader sedan by Utomjordingen.