Skäms du över din bostad?

  • Sociognome
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 5 månader sedan #1105830 av Sociognome
Skäms du över din bostad? skapades av Sociognome
Satt å tänkte högt över min situation, och det slog mig som en hammare från ovan i skallen att jag skäms över min bostad som är en hyresrätt.
Köxfläkten har inte fungerat sen jag flyttade in typ, blir inte åtgärdad trots att jag anmält problemet.
Avrinningen i vask och handfat fungerar mycket dåligt då och då, antar att stammarna har fått nog.
Ur friskluftsintagen under fönstren stormar det ibland ut stanker av avföring, kompost och ibland brandrök, den sistnämnda får jag ont i huvudet av.

Har anmält detta till miljöförvaltningen i kommunen, som belade värden med ett vite om 1000kr/dag tills dess det blev åtgärdat. Fastighetsskötaren kom med nån mojäng och mätte lite, men det hände inte ett jota.
Det här gör att jag känner skam över min bostadssituation och inte gärna släpper in någon.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105832 av Geta
Svar från Geta i ämnet Skäms du över din bostad?
Min bostad är inte perfekt, men jag har sällan några gäster.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105835 av wasp
Svar från wasp i ämnet Skäms du över din bostad?

Geta skrev: Min bostad är inte perfekt, men jag har sällan några gäster.


Inte min lilla lya heller, men boendestöd är nöjda.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105849 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Skäms du över din bostad?
Jag har högar med saker på sovrummet. Men resten är bra.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1105850 av Utomjordingen
Nä, jag skäms inte för min bostad! Men visst är det lite små fel här och där som borde åtgärdas - det kommer att bli så också framöver. Men jag skäms över min låga sjukersättning som lever på min kvinna som arbetar.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105880 av memphis
Svar från memphis i ämnet Skäms du över din bostad?
Nej jag är nöjd med min bostad och kommer vara ännu nöjdare om jag får en lägenhet med balkong.