Oroar ni över klimatförändringar?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 2 månader sedan #1134733 av Cosmos
Som den skeptiker jag är född som tycker jag att dagens allt högljudda varningar om en allt varmare jord tycks överdrivna och har övergått till att vara en pengakossa för staten. Då man talar om skatteväxling menar man att företag, energianläggningar och gud vet vad, ska beläggas med höga skatter medans vi andra ska få sänkt skatt. Funkar inte i praktiken. Får energislukande företag en skattehöjning kommer det genast att läggas på oss, deras kunder. Och förresten; vilken skattesänkning av arbete har vi sett? Det hela är en hoax.

Visst får vi det allt varmare men precis som alltid har vi våra fyra årstider. Om förra sommaren var förfärligt varm så var sommaren innan en av de kallaste på 100 år. Det tar m a o en himla massa år innan vi kan se någon verklig förändring av klimatet. Vi som tvekar inför katastrofscenariot får höra att vi är "klimatförnekare" och t o m "vetenskapsförnekare". Det som är allvarligare är att man lägger skulden på folket och våra vanor. Vi ska inte köra bil trots att det är billigare än att åka kollektivt, vi ska inte äta rött kött p g a att kossornas fisar och rapar innehåller metan vilket är en växthusgas. Inte ha det varmt inomhus och inte spola toaletten på värstingnivån. Och så bla bla bla bla.
Mer
5 år 2 månader sedan #1134736 av krokus
Inte spola på toaletten var nytt för mig. Fräscht värre! Ska vi sluta tvätta händerna efteråt också? Det finns ju handsprit...

Jag tycker att vintrarna de senaste åren har blivit mesiga. I alla fall där jag bor. När jag gick till skolan för cirka 15-20 år sedan minns jag att snoret i näsan frös till is, det gör det sällan numera. Och ja, min näsa rinner fortfarande!
Mer
5 år 2 månader sedan #1134739 av Maxjohan1983
Håller med dig Cosmos att det är rätt så tramsigt.

Dem är globalister som ligger bakom Climate Change(tidigare Global Warning). Dem började marknadsföra detta under sjuttiotalet men dem fick inget gehör då. Först senare.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 2 månader sedan #1134745 av Cosmos
Där jag bor får vi betala för vattnet, det ingår inte i hyran.
Mer
5 år 2 månader sedan #1134747 av Geta
Ja, jag oroar mig för klimatförändringar. Jag är rädd att det blir missväxt så att det inte finns mat för alla. Själv lever jag redan klimatsmart. Kör inte bil, åker kollektivt eller cyklar, äter ytterst lite kött, duschar sällan, har inte flugit sedan 1987 till exempel. Jag tycker att Greta Thunberg är ett intressant fenomen. Själv är jag så gammal att det inte har så stor betydelse för mig. Kommer antagligen att dö inom 10-15 år. Men för barn och ungdomar är det en annan femma.
Mer
5 år 2 månader sedan #1134752 av Nissegossen