meeto och Birjer Jarl

Mer
4 år 6 månader sedan #1202352 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet meeto och Birjer Jarl
Det är färre mord idag än på 1400-talet.
Mer
4 år 6 månader sedan #1202379 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet meeto och Birjer Jarl
Men snälla Admin. Hänger du inte med i nyheterna? Bilbränder, mordbrand, bombdåd, explosioner, misshandlar, knivdåd, dråp, mord och så våldtäkterna då som är näst värst i världen till antalet.

Att mängden misshandlade, knivskurna och skjutna individer inte dör d v s blir mördade, beror på vår eminenta sjukvård som kan rädda liv i de flesta fall.
Mer
4 år 6 månader sedan #1202383 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet meeto och Birjer Jarl

zoegas skrev: Staten ska inte syssla med hämnd. De ska vara opartiska.


Staten via polisen har ett våldsmonopol som syftar till att hålla brottligheten borta från allmänheten. Det finns många förvarade i fängelser och rättspsyk som aldrig mer borde vara ute på gatan igen eftersom systemets primära mål är att skydda medborgarna från brott i så hög grad som möjligt.
Mer
4 år 6 månader sedan #1202395 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet meeto och Birjer Jarl
Min farsa brukar säga att samhället e farligt numera. Då brukar ja fråga han om han någonsin har varit utsatt för ett brott o han svarar "nej, men samhället e livsfarligt!" och då frågar ja han var han har lärt sig det o han svarar; "det läser ja ju i tidningen!". Inte varit utsatt för ett brott på 70 år men ja samhället e livsfarligt!

Jag har blivit misshandlad en gång i mitt liv, det var av 4 poliser som slog mig med batonger o skrek att jag var en "jävla knarkare!" sen satte de handfängsel på mig o in i pikébussen o fyllecell hela natten när ja ville va o festa me mina kompisar. Bör även tilläggas att ja hade druckit 1 öl, funderade på o anmäla dom efteråt men kändes meningslöst o anmäla polisen hos polisen.
Mer
4 år 6 månader sedan #1202399 av krokus
Svar från krokus i ämnet meeto och Birjer Jarl
Recard,
Även poliser kan såklart göra fel. Se bara på Eric Torell. Helknasigt att de inte blev dömda.
www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/nu-k...ingen-av-eric-torell
Mer
4 år 6 månader sedan #1202413 av wasp
Svar från wasp i ämnet meeto och Birjer Jarl
För att citera Totte Wallin: Biskop Thomas och Engelbrekt varför är vi så flata??? Låten heter Fredlös