Ledsen för kärlekens skull

Mer
4 år 4 månader sedan #1215855 av Hanna
Hej. Har varit kär ett tag och till slut skrev jag och berättade för honom att jag va kär. Nu ångrar jag mig för att den kärleken är omöjlig. Det kommer kännas svårt när vi ses igen. Jag undrar vad han ska säga och hur det kommer att kännas att ses igen. Jag är ledsen för att jag tycker om honom men måste glömma mina drömmar och fantasier och leva i verkligheten.Jag tror att han tycker om mig men mer som en vän och medmänniska. Hur ska man göra för att glömma sin kärlek och gå vidare i livet.?Vad ska jag säga när jag ser honom igen.? Har ni några bra råd?
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan #1215857 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Ledsen för kärlekens skull
kan bara rekommendera att hålla fast vid den första kärleken och vara trogen intill änden.

evigt liv är utlovat. chansen är stor att man kommer regera som en kung och drottning sen på det
Mer
4 år 4 månader sedan #1215858 av Fantasio
Tiden läker alla sår, säger jag lite klämkäckt. Men det stämmer. Jag hade känslor för en kvinna och hon för mig. Men jag har inte sett henne på minst sexton år och tänker nästan aldrig på henne längre. Jag kom över min förälskelse.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1215859 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Ledsen för kärlekens skull
jag tog kontakt med min trolovade på facebook för nån vecka sedan, var nog över 10år sedan jag såg henne senast, och jag frågade väl typ hur många barn hon skaffat sig och så säger hon b-la "vad har du tagit" varav jag frågade om hon saknar något och hon svarade "vad går du på?" och så berättade jag att jag siktar att få trampa på Djävulens huvud om Jesus ger sitt tillåtelse. Då blockade hon mig.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 4 månader sedan #1215869 av Vierja
Svar från Vierja i ämnet Ledsen för kärlekens skull
Kanske bäst att konfrontera det när du träffar honom, så du vet utan att gissa hur ni står.
Därifrån får man anpassa sig från det. I värsta fall, så går det över. Med tiden blir det lättare, fast. Samtidigt blir det svårare att bli kär.
Men det kan va positivt, beroende på hur man ser det.
Mer
4 år 4 månader sedan #1215888 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Ledsen för kärlekens skull
Jag tänker: Försök se det utifrån, din känsla för honom, hans reaktion till dig. Det är egentligen inte så viktigt hur det blir även om det känns så nu. Om du kan se det objektivt, lite som om du tittar utifrån en tredje person, då blir det lättare att hantera och då kommer det hela lösa sig så mycket lättare.

Anchored in Christ ✟