Städar ni? Hur fungerar det att tvätta?

Mer
4 år 4 månader sedan #1219374 av Drummer
Jag städar noggrant men min mor tvättar åt mig!
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan #1219378 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Städar ni? Hur fungerar det att tvätta?
Har en skitdålig dammsugare, drar över med den 1 gång per vecka ibland drar jag över med en kvast istället 1 gång i månaden försöker jag göra det mer ordentligt damma, dammsuga torka av, golvet i vardagsrummet har en parkett från 70 talet och tål inta torkas av för ofta 1 gång per månad brukar vara vad den tål för att inte mjukna i träet.
Mer
4 år 4 månader sedan #1219380 av Maxjohan1983
Det går bättre nu att städa för mig. Jag var ju på G ett tag med att anställa städhjälp.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1219398 av mopa
jag dammsuger två ggr i veckan, torkar golven 2 ggr i månaden. Är dålig på att damma.Tvättar en ggr i veckan.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by mopa.
Mer
4 år 4 månader sedan #1219399 av Richard

Maxjohan1983 skrev: Det går bättre nu att städa för mig. Jag var ju på G ett tag med att anställa städhjälp.

De här har jag använt; www.femtiofem.se/

Minns inte vad det kostade, kanske 150-200 kr i timmen, men man får göra RUT-avdrag.
Mer
4 år 4 månader sedan #1219408 av memphis
Jag har inga rutiner när det gäller städa och tvätta. Det blir av ibland. Nu har jag en egen tvättmaskin i badrummet för jag har sånt motstånd mot att gå till tvättstugan ibland. Så kör nog 1-2 maskiner i veckan. Städar gör jag lite här och lite där, vet inte hur ofta det blir.