Jag beställde ett periodiskt system

Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1261194 av Richard

Vatten skrev:


Hmmm vakna till liv lite där... Bromine Houdini ... och många andra videos kring det hela. Grundämnen är ganska spännande och grundläggande.

Ja, Periodic Videos prenumererar jag på, med den coola professorn!

Jag försökte få ihop ett helt periodiskt system tidigare, genom att köpa bl.a. här;
www.smart-elements.com/wp/

Köpte de i små glasampuller, men sen började de, mer o mer sälja det i plastkuber, svindyra. Sen gick några ampuller sönder, platinan blev stulet o polisen tog några. Har dock några ampuller kvar, en med rent cesium, den är väl den mest exotiska, en med tallium, en med arsenik, en med beryllium, en med selen samt ca 30 st till. Har gett upp att få ihop periodiska systemet på den vägen.

Min kompis (RIP) köpte serien med lantanoider från sidan.

memphis skrev: Snygg liten sak, Richard! Du kunde beställa en plansch också att ha på väggen, om du inte har det.

Ja, det skulle jag vilja, men katterna har rivit ner alla planscher o tavlor jag hade...
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1261463 av Vatten
Eh, vad har polisen med ditt periodiska system att göra? Har du något beslags och förverkningsprotokoll på detta (eller vad det nu kallas)? Nått heligt måste man få ha.
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1261485 av Richard
Jag hade radioaktivt uran, torium, radium, americium o tritium som jag höll på att göra experiment med, men det var inte helt lagligt, samt hittade de kemiska o biologiska vapen hemma hos mig också så det blev lite dålig stämning...
richardhandl.com/files/Helsingborgs%20TR...Dom%202014-07-01.pdf
Mer
3 år 10 månader sedan #1261486 av Geta
Richard,

Du skulle passa i Nordkorea. Du är lite lik ledaren där.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1261488 av Richard
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1261491 av Geta
Ni skulle kunna vara bröder.