När saker bara försvinner - har du varit med om det?

Mer
3 år 9 månader sedan #1268549 av star1989
Har du någonsin lagt en sak, oavsett vad, på en plats och sedan upptäckt att den är spårlöst borta? Och då tänker jag på någonting som ingen annan människa på typ en arbetsplats eller något kan ha tagit. Alltså typ att du lagt ett par nycklar eller en penna på en stol hemma, och sen efter några dagar så är den bara försvunnen, och då har aldrig återfunnit det. :tänk
Mer
3 år 9 månader sedan #1268554 av Lejonhjärta
Det händer mig titt som tätt.... Det är mysko. Kanske småfolket som är i farten, eller "lånarna" som vissa säger.
Mer
3 år 9 månader sedan #1268558 av Inwatto
Nja, jag har varit med om motsatsen: öppnade en dag en dörr till ett skåp och där låg prydnadstenar på rad. Hade inget minne av att jag lagt dom där! Kändes som om någon varit i min lägenhet och lagt stenar där för att störa mig. Flera timmar senare kom jag på att det var jag själv som lagt ut stenarna. Skönt att slippa paranoian!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 9 månader sedan #1268621 av wasp
Ja! Åtta GePe dubbelmagasin diabilder 50x2 i vart och ett, dvs 800 bilder bara försvann ur en flyttkartong i mitt sovrum 2003. Hur förklarar man det? Någon måste ha varit in och norpat! Dörren stod olåst under en vecka när lägenheten målades och tapetserades. Målaren hade fika kl 9.30 och 14.30, samt lunch 12.00. Själv kom jag inte hem förrän vid 16.00, höll mig undan röran.
Mer
3 år 9 månader sedan #1268626 av Cosmos
Hela tiden. Nu har jag ju flyttat många gånger så det är grejer som försvinner på det sättet. Vissa saker är jag säker på är stulna och att det är gammalt boendestöd tidigare och nu hemtjänsten som har stulit dem. De senaste de stal var ett träningsrep i gummi, tidigare var det hantlarna som försvann spårlöst. Så ja, folk är som korpar. Och om man frågar rakt ut om de "fått med sig något" blir ju svaret nej. Förresten, vem tror på ett psykfall?
Mer
3 år 9 månader sedan #1268634 av Maxjohan1983
Det är väl dissociation vid schizofreni och andra trauman? Om inte som för Cosmos, tjuvar. Jag har den känslan ibland men inser att det är diagnosen.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln