Vilket land?

Mer
3 år 8 månader sedan #1271185 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vilket land?
Som tonåring störde jag mig på att Sverige var så efter "alla andra" när det gällde tv-serier från USA. Jag beställde dvd-boxar från UK just för att de svenska kanalerna tog evigheter på sig att sända vissa tv-serier.

Detta var såklart långt före Netflix och liknande! Idag stör jag mig på att svenska Netflix har rätt dåligt utbud av filmer.

Men till frågan... Jag vet inte. Ibland vill jag flytta utomlands. Isåfall skulle det vara till ett land där de antingen pratar engelska, eller något språk som inte är skitsvårt. Nederländerna kanske? Tyskland? Har förstått att musiklivet är betydligt större i Tyskland än Sverige!

En vän bor i Lettland, men lettiska är nog svårt, samt att invånarna där inte alltid är bra på engelska.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271193 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vilket land?
Holländskan låter som en blandning av Tyska och skandinaviska språk, ta och lyssna på det jag tror att du eventuellt kan förstå språket. Holländarna var på sin tid Legoknektar i arméer i både Svenska och tyska arméer. Holländare anlade Göteborgs kanaler de var vana vid det från sitt hemland, öppnar du de vallar de har ligger stora delar av Holland under vatten

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1271196 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vilket land?
Som sagt- Sverige måste vara bäst, när så många vill invandra hit.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271197 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vilket land?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1271199 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Vilket land?

Geta skrev: Som sagt- Sverige måste vara bäst, när så många vill invandra hit.

Vi har ju PewDiePie och kötthullar. Det är därför :D

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 8 månader sedan #1271206 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vilket land?
Om jag hade råd skulle jag nog flytta, till södra Frankrike. Behagligt klimat och roligt att bli bättre på franska.