Tips om du fryser

Mer
3 år 6 månader sedan #1290129 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tips om du fryser
Har ett par fårskinnstofflor.
Mer
3 år 6 månader sedan #1290160 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Tips om du fryser
Mamma berättade om en äldre kvinna som frös i sin lägenhet och som klagade hos värden. Denne gav henne rådet att skaffa ett hopprep.... :groovy
Mer
3 år 6 månader sedan #1290191 av memphis
Svar från memphis i ämnet Tips om du fryser
Jag bor på bottenvåning i ett hus utan källare, och det är därför lite kallt på golvet i bland. Har tjocksockar på mig allt som oftast på höst och vinter.

Gillar att bo på BV annars. Det är skönt att slippa gå o trappor eller ta hissen.
Mer
3 år 6 månader sedan #1290267 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips om du fryser
Överlevnadsgubbar säger fryser du om händer och fötter sätt på mössan. Allt blod passerar huvudet och 50 % av kroppsvärmen förloras genom huvudet

Köp handvärmare Man knäcker en metallbit i den, då blir den varm går att ha under fötterna i skorna, i vanten blir 55 + sedan återställa genom att koka 10min knäcka metallen använd igen. När ni köper jacka, köp en med reglerbara vid handlederna. Fryser ni om händerna stoppa ned vantarna i fickorna ta motsvarande handled stoppa in handen omlott ni blir varma genom egen kropps värme.

Dessa är handvärmare Kjell & Compani, Jula, teknikmagasinet har det här www.jula.se/catalog/klader-och-skydd/acc.../handvarmare-959123/ Förra året ett par 25:- kr på Kjell & Compani Om ni skall sova ute på vintern är markkylan värst ta lägg er på grangrenar med bar en meter upp luften emellan är isolerande vindskydd vedbrasa gärna med reflektor typ räddningsfilt tunn att använda då den har metallyta lätt att att packa ned och lätt vad gäller vikten. Torrt att tända med alltid nederst under lägsta grenarna på en stor gran regnat i tre veckor fortfarande torrt.

Göra upp eld ett eldstål ett sådant här generalprepper.se/outdoor/elda/coghlans-...SVSvxJYaAkk5EALw_wcB

Blocket är massiv Magnesium om det blåser skav av magnesium lägg bland lite repat bomull te x en uppluckrad tampong ni bör ha en sådan. Ty en sådan situation kan vara att ofärd råder i landet dvs krig, då inte ovanligt, då fungerar tampongen på den det är bra på stoppa blodet i ett inte så kul hål, men där gör den jobbet. Därför har alltid livvakter det på sig. Jag kan stå upp rikta eldstålet mot en bomullstuss på marken och dra baksidan en kniv, har ni en slipmaskin vässa ett jack på baksidan kniven och skärp den vass, dra mot tänddelen det sprutar gnistor det räcker.

Gör annars fnöske, enklast i dagens läge en kökshandduk offra den knöka in den i en liten plåtburk slå en liten spik genom en kortsida släng direkt i en eld, när det ses brinna i hålet plugga igen det med en träflisa torrdestillera ni får typ brun eller svart nästan spindelväv, det tar torrt eld så fort det blir en gnista. Kör ni gamla stilen med stål och flinta, Flinta finns i naturen men endast Skåne i hela landet har ni ärende i Skåne har ni tur trampar ni på flinta. Av gammalt kan man där hitta bearbetad flinta som redskap te x en flintkniv, det räcker med en skärva och ett stål. Har ni vanligt järn hetta upp det så det glöder stoppa snabbt ned det glödande i antingen olja eller vatten då får ni gärdat järn eller då stål. det är bra har ni rotat bland gamla verktyg kan ni hitta det som användes innan tändstickor.

Bland gamla verktyg på landet kan hitta det. Kan se ut så här men behöver inte vara exakt lika ettebo.se/sv/product/flinta-eldstal/

Lite fantasi kolla runt vad har ni, glasögon t.o.m. på er, solen det blir brännglas
Ett batteri och stålull! Vad ni kan komma på, samt som förr, b är med er elden det är enkelt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 6 månader sedan #1290525 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tips om du fryser
Hörru, Nissegossen! Är det inte bara att tanka den gamla spritkaminen?
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1290539 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips om du fryser
Nej, fyllan värmer inte bäst, men det jag har nu tinar upp mig när jag kommit in från kylan och värmer min dunderglögg, fungerar i värme för snabb upptining, du ligger i lä Admin, du har inte fattat finesserna för fem öre...

Alkohol öppnar porerna dvs ytligt, det ger snabb acklimatisering till värme i värme då man blir glad i värmen trots ute -minus 18, snabbt göra upp en brasa sitta i värmen och ta gott och värmande att dricka, du är bara avundsjuk och häcklar mig därför samt att jag skriver på din domän, men det är de som befolkar den, som är mina vänner knappast du som använder mig att hacka på, allt beroende på din svartsjuka, ge dig, har jag dragit hit, kan jag dra härifrån också.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.