Hallåj Cosmos här i natten! (:

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1291464 av Pimed
Hur går det med din behandling? Jag är så himla glad för din skull. Starkt jobbat! Vad får man göra på behandlingen? Hur är det? Är du pepp och på hugget?
Mer
3 år 6 månader sedan #1291466 av Cosmos
Tack! Ja, jag är alert och vaken. Behandlingen är bra, börjar min tredje vecka nu idag. I fredags var det riktigt jobbigt när jag ritade upp mitt anhörigträd och berättade om min uppväxt. Nästan kände för att dricka, men bara nästan. Jag är nog på hugget, har svårt för att sova bara.

Man tar ett nytt beslut varje dag. Det är omöjligt att besluta om att vara vit resten av livet, men att bestämma sig en dag i sänder har hittills funkat nu.
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1291470 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Hallåj Cosmos här i natten! (:
Det är jättebra att du öppnar upp och kan prata om din uppväxt. Det hjälper mycket. Skit i folk tycker lasta över allting på dom. Förstår dom hur jävla tufft du har haft är dom bra människor. Så då gör det ingenting att man pratar om hur jävla tufft man har och haft! Fattar dom inte så behöver det repeteras till dom över och över igen tills dom fattar. Eller drar. Lika bra det för dom är ingen bra människor och man är värd det bästa. Dom behöver bli påminda om hur dåliga och värdelösa människor dom är därför repetera att dom fattar ingenting. Det är värsta bästa terapin. Man är sin egen bästa vän och terapeut.

Jo det är omöjligt att bestämma sig för resten av livet. Jag har tagit droger i perioder i över 25 år och supit när jag inte har tagit droger. Hade ett uppehåll på sex år tror jag enda uppehållet som var över ett halv år jag har haft. Man tar en dag i taget. Bäst så! Så var det för mej att komma till bättringsvägen alltså framåt och idag är det mycket bättre med mitt mående och jag kan börja göra saker som jag vill. Som jag mådde för dåligt innan. Jag gav inte upp. Så gör inte du heller. Du vet vad som behöver göras. Sluta aldrig göra det du måste!

Styrkekramar!
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 6 månader sedan #1291687 av Admin1
Har din ekonomi förbättrats av att sluta dricka?