Evigt liv

Mer
3 år 6 månader sedan #1293550 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Evigt liv
Håller med Pimed i självmordsärendet.
Mer
3 år 6 månader sedan #1293775 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Evigt liv

Geta skrev: Jag tror att självmord ofta sker på impuls hos förvirrade människor.
Cosmos masterexamen har inget med det att göra.

Oftast beror det på psykisk sjukdom, men även missbruk. Tror att depressioner är vanligast, men även under psykos ökar självmordsrisken och även efter psykos.
Mer
3 år 6 månader sedan #1293789 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Evigt liv
Tillvägagångssättet avslöjar om självmordet är en planerad handling eller en impulsstyrd sådan. Män tenderar att välja "säkra" sätt medan kvinnor mer väljer det som är tveksamt att ta livet av sig på. Kanske har jag fel. Men män väljer ofta drastiska sätt som att hänga sig, kvinnor tar tabletter i desperation. Blandas dessa med alkohol så ökar risken/chansen mångdubbelt. Tror att det är många som avlider p g a en intox trots att det egentligen inte var meningen, det var helt enkelt en olycka. Tre gamla vänner dog på det sättet.
Mer
3 år 6 månader sedan #1293852 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Evigt liv
Som sagt tabletter är inte grejen, men jag har kommit på ett dödssäkert sätt där jag bara lägger mig ned och sover för att aldrig vakna mer. Men behåller det för mig själv.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum