Berätta om eventuella "overkills"

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 5 månader sedan #1297081 av Jocke
Betyder "overkill" massaker? Så hade jag en fet fästing i köket som jag demolerade med plastskärbrädan. Vet ännu inte hur den kom in i diskbänken, jag hade inte rört mig på olämpliga ställen.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 5 månader sedan #1297086 av Cosmos
Overkill ja. Apropå bilar så köpte jag en bil fast jag var skyldig hyresvärden 6.000 kr. Men jag fixade det genom att jag fick ett skadestånd på 6.500 för diskriminering på ortopeden. Snacka om röta! Men jag körde bilen bara i två månader sedan dog batteriet och trots upprepade hjälpinsatser så dör batteriet dagen efter att jag kört. Har nu bytt batteri men då startar den inte heller. Dags att konsultera "Vi köper din bil.se"...?
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1297109 av Zoidar

Jocke skrev: Betyder "overkill" massaker? Så hade jag en fet fästing i köket som jag demolerade med plastskärbrädan. Vet ännu inte hur den kom in i diskbänken, jag hade inte rört mig på olämpliga ställen.


Overkill är ett uttryck för göra mycket mer än saken kräver. T.ex. hälla en hink vatten för att släcka en tändsticka. En synonym skulle nog kunna vara "överdrift".

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 5 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 5 månader sedan #1297122 av Geta
När jag sökte på ordet fick jag upp onödigt.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan #1297123 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Berätta om eventuella "overkills"
Jo jag betalade 34 000 kr för en näs-operation. Hade psykos. Så jävla sjukt. En ny näsa som jag ville inte ha och massa pengar som hade kunnat gått istället till en resa till nåt exotiskt paradis.
Mer
3 år 5 månader sedan #1297124 av memphis
:rotfl

ursäkta att jag skrattar Pimed, men det var roligt. Det var Jim Carey nivå på det.