Vad händer i vårt land?

Mer
3 år 3 månader sedan #1310250 av Klanggedin
Där jag bor är det en del invandrare.. Det har varit riktig skottlossning här.. Inte på min gård men nära nog.
Mer
3 år 3 månader sedan #1310323 av Richard
Svar från Richard i ämnet Vad händer i vårt land?
Ta det lugnt alla!

Vi kan känna oss mycket tryggare när vi har MSB med Dan Eliasson i spetsen som ger ut instruktioner om hur man skjuter fyrverkerier säkert, på somaliska!
rib.msb.se/filer/pdf/28755.pdf

Mer
3 år 3 månader sedan #1310371 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad händer i vårt land?
Samme man har tydligen åkt till Kanarieöarna mitt under corona.
Mer
3 år 3 månader sedan #1310372 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad händer i vårt land?
Han åkte till Kanarieöarna för han tyckte att han var värd det.
Mer
3 år 3 månader sedan #1310378 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad händer i vårt land?
Extremt dålig stil att resa utomlands samtidigt som vanligt folk inte ens får träffas över julhelgen!
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1310412 av Richard
Svar från Richard i ämnet Vad händer i vårt land?
O om ni undrar hur det går till på våra skolor...

Konflikterna på skolan var många. En av dem uppstod när en fjärdeklassare, född i Sverige men med föräldrar från Afghanistan, skulle få ett syskon. För klasskamraterna berättade pojken att Allah placerat en fågel i mammans mage. Någon eller några av hans ”svenska” klasskamrater informerade långt mindre metaforiskt om hur befruktningen mer troligt gått till. Det blev slagsmål.

Bråket hängde med in på lektionen. Efteråt var det klassråd. För Anna var det självklart att ta upp det som hänt.

”I Skolverkets material anges att barnen redan i årskurs tre ska lära sig hur barn blir till. Det hade man tydligen hoppat över här. Jag tog tillfället i akt för att täppa igen kunskapsluckorna och klargjorde att det ingalunda var någon fågel inblandad i processen.”

Det tog hus i helvete. Anna kallades till ett möte med rasande föräldrar. Med var även rektor och biträdande rektor. Krav ställdes på att Anna skulle be om ursäkt.

www.dn.se/ledare/hanne-kjoller-visa-rond...trandefrihetens-dag/ (Tyvärr betalartikel)
 
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Richard.