Jag är inte empatistörd!

  • Hope
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1324038 av Hope
Svar från Hope i ämnet Jag är inte empatistörd!
Jo det har jag varit extremt mycket i handlingar förr. Hyperaktiv. Kunde inte sitta stilla en jävla minut ens. Högst 2 sekunder innan jag var tvungen att röra mej. Men det har blivit bättre. Men jag känner rastlös och svårt att koncentrera ändå och det gör jag än idag så jag tar amfetamin och för diverse andra symtom, bekymmer och problem.

Men jo jag är fortfarande impulsiv i vissa avseenden på vissa punkter skadligt.

Amandara jo man blir bättre på det! Men när man har ADHD så lär man sig aldrig riktigt behärska sig helt.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324043 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Jag är inte empatistörd!
Jag har fått höra många ggr på krogen att vissa upplever mig som psykopat och narccisist. Inget av det stämmer men jag är ganska tuff när jag står upp för mig själv och då kan vissa uppleva mig som hård och okänslig! 
  • Hope
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1324048 av Hope
Svar från Hope i ämnet Jag är inte empatistörd!
Men hur vet du att du inte är psykopat? Finns juh olika personligheter som kan vara det. Behöver juh inte vara en mördare eller så. Jag har känt och jag känner flera stycken med olika former av såna drag åt ett eller annat håll och sätt eller är det. Rätt så vanligt bland oss narkomaner och pundare.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324064 av Klanggedin
Man kan se med kognitiva tester om personen har svårt för saker och ting. Impulskontroll är en sån sak. Emotionell reglering är en annan. Det är vanligast att man har problem med exekutiva funktioner som hjälper en att reglera beteende mot ett mål.. Sen om man tycker det är okej att skrika saker i ansiktet på någon... vet inte vad jag ska säga om det.. Tur att det inte är så vanligt!
  • Hope
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1324071 av Hope
Svar från Hope i ämnet Jag är inte empatistörd!
Tycker det är fel att mäta upp kriterier för ADHD enligt prestation. För kan nå mål igenom beteende om det är nåt som vi tycker om. Vi är olika men vissa andra punkter kan man ta hänsyn som inte är bra. Som att hålla koncentrationen det är en störning och vida känt för ADHD. Som jag kan instämma på att det är en störning!
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Hope. Orsak: Analsex
Mer
3 år 2 månader sedan #1324081 av Klanggedin
Egentligen kan man inte mäta kapacitet på tråkiga tester med ADHD. . Mer avancerade saker som resonemang går bra men t.ex. arbetsminne går sämre.. Varför måste du ryka ut till andras räddning?