Jag lyckades!

Mer
16 år 8 månader sedan #86451 av mopa
Svar från mopa i ämnet Jag lyckades!
Grattis till middagen. Kämpa på.
Mer
16 år 8 månader sedan #86462 av Mammas son
Svar från Mammas son i ämnet Jag lyckades!
Tack så jättemycket, allihopa!

Till middagen så gick det inte riktigt lika bra. Jag fick ner ett par tungspetsar med drottningpuré. Och trots att jag då fick mer sondvälling så kändes det ändå som en vinst för kroppen. Mitt sjuka är så mycket starkare än mitt friska. Och trots att jag gett sjutton på att försöka bli frisk så verkar det inte gå.

Man har ju i princip sett folk resa sig från dom döda, medan jag får kämpa med barnmat i flera timmar.

Suck. :cry:
Mer
16 år 8 månader sedan #86518 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Jag lyckades!
Fortsätt att kämpa, du kämpar bra! Det gick ju bra idag, så blir det nog ännu bättre i morgon...
  • JTL
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #86519 av JTL
Svar från JTL i ämnet Jag lyckades!
Fortsätt kämpa på, tro på dig själv så ska du vinna till slut !
Varje positiva små framsteg är en vinst !
Mer
16 år 8 månader sedan #86538 av Mei
Svar från Mei i ämnet Jag lyckades!
Fortsätt att kämpa! Ett framsteg är alltid ett framsteg!

Jag hoppas inte detta låter fel, för de är menat väl.
Men tex små barn när de ska lära sig nått nytt, då går dom tillbaka ett steg, nästan som att de vill reflektera i sitt inre och ladda, och sedan tar dom yttligare ett stort steg! (tex när de lär sig gå, eller lär sig nått i allmänhet) De jag ville få fram var att ett framsteg är alltid ett framsteg, även om de är endast för dagen, för de kommer alltid fler dagar och fler chanser!
Mer
16 år 8 månader sedan #86539 av Mammas son
Svar från Mammas son i ämnet Jag lyckades!
Mei,
Jag förstår precis vad du menar. För jag är helt övertygad om att det går till på det sättet.

Nu idag före frukostsonden så upptäcktes det att jag gått ner i vikt trots ett ganska omfattande program med både dropp och sond.

Har den senaste veckan fått:
Frukost: 500 ml Fresubin Energy Fiber, Natriumklorid 250 ml (9 mg/ml)
Lunch: 500 ml Fresubin Energy Fiber, Natriumklorid 250 ml (9 mg/ml)
Middag: 500 ml Fresubin Energy Fiber, Natriumklorid 250 ml (9 mg/ml)
Kväll: 500 ml Glucos (100 mg/ml)

Totalt: 2450 kcal

Men nu hade jag gått ner 0,9 kg sedan 4 dagar. Så då ringde dom jouren för möjligtvis ändra min ordineringslista. Jag fick erkänna att jag motionerat ganska mycket genom att löpa, cykla, hoppa studsmatta och liknande. För att ge mig mindre tid till det så bestämde han genast att förlänga min vila efter maten med 15 minuter (till 45 minuter sammanlagt). Då får jag ju 1 timma mer på avdelning som jag annars hade motionerat upp. Suck. Nu ska min matlista se ut så här istället:

Frukost: 500 ml Fresubin Energy Fiber, 250 ml Glucos (100 mg/ml)
Lunch: 750 ml Fresubin Energy Fiber, 250 ml Glucos (100 mg/ml)
Middag: 500 ml Fresubin Energy Fiber, 250 ml Glucos (100 mg/ml)
Kväll: 500 ml Glucos (100 mg/ml)

Totalt: 3125 kcal

Så jag slipper babymat tills på måndag tills ordinarie läkare kommer tillbaka. Doktorn sade något om att om jag inte slutade gå ner i vikt så kanske jag skulle tvingas vara på avdelningen från 07,45 på morgonen (då frukosten börjar) till 20,30 (då kvällsmaten slutar). Och bara få sova hemma. Nu får jag gå ut från avdelningen mellan måltiderna och då brukar jag gå hem för att jag så nära.

Jag är återigen kluven: En sida vill gå ner i vikt, och en annan vill stanna kvar på samma. Fast jag känner ingen som helst vilja att gå upp.

Suck!

Jag hoppas att det blir bättre om någon dag igen.

:cry: