När jag ber får jag tecken att jag är förlorad

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 8 månader sedan #323787 av Jocke
Agnosticismen eller ateismen verkar inte vara ngn väg för dig? Man kan inte ha hjärtat på två ställen samtidigt. Det som du känner som empati eller förståelse finns inte kvar för dig? Det kan bero på så många olika saker.

Sjukdomen kan vara en orsak, den kan göra en förvirrad. Förvirrelseeffekten kan förstärkas av osäkerhet på om ngn tycker om en eller inte, mobbning kan vara en annan orsak till det stängda hjärtat. Samtidigt så anser du att det är en avledningsmanöver från de mörka krafterna, vilket vi alla oavsett vilka vi är har inombords. Det kan vara själviskthet vid vissa tillfällen, eller att man inte orkar bry sig vid vissa tillfällen.

Det som vi alla behöver är identitet, förnekelse från ngn förstärker också den totala effekten som man känner via sina känslor, sånt glömmer man aldrig.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 8 månader sedan #323788 av saara
Zoidar, dedär bönesvaren du tror att du fick var inga bönesvar. Varifrån har du fått det att den första tanken som kommer i ditt huvud skulle vara från Gud? Du får veta vad Gud tänker genom att studera Bibeln. Jag tycker bara att du just nu är för sjuk för att förstå mej och du är för sjuk för att kunna förstå bibeln rätt. Hoppas att du blir friskare. Känner mej arg, då du inte tror på nåt jag säger.
Mer
13 år 8 månader sedan #323789 av saara
Zoidar, om ditt hjärta är stängt så är det du själv som har stängt det. Hjärtat kan bara öppnas från insidan, det är bara du som som har nyckeln till den. Det är bara du som kan öppna ditt hjärtas dörr och det har med din vilja att göra om du vill öppna eller hålla hjärta stängt.
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 8 månader sedan #323791 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet När jag ber får jag tecken att jag är förlorad
zoidar,

det du behöver är Guds rustning, sen kan du bedja

säg såhär; Jag klär på mig Guds fulla rustning som står i efeiserbrevet
åsså kan du säga; jag ber dig Herren om nåd och beskydd mot allt mörker, i ditt Namn Jesus ber jag, tack Herren

för vad du är utsatt för är andliga angrepp, fienden vet att du mediterat, som är en form av att öppna sig, att du har haft intressen i andra religioner och det är dags att släppa det och bege dig på resan med Jesus, att vandra vägen.
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 8 månader sedan #323793 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet När jag ber får jag tecken att jag är förlorad
Inwatto,

så sant.. zoidar måste vända sig till Gud helhjärtat, och inte ge fienden lillfingret, för då tar de armen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 8 månader sedan #323800 av Jocke
Att skylla på sjukdom vid en tvekan att hänge sig åt Gud (det ni kallar Gud enligt bibelns utsagor, författat för länge sedan) är inte rättvis.

Zoidar lyssnar på er, men även ni själva tycks ha förträngt den enda sanningen, att man inte kan pracka på ngn Gud. Den måste absolut vara frivillig, därför att om man tvingar ngn genom typ motsägelser hos en så skapar man en slags motvilja mot det man egentligen vill ha som en slags följeslagagare.

Att tro är en sak, att vara ärlig mot sig själv är en annan sak.

Vars är världen på väg?