När jag ber får jag tecken att jag är förlorad

Mer
13 år 8 månader sedan #324871 av Zoidar
Gud har gett mig tecken i huvudet förr som jag vet var från Gud..

Tex när jag mediterade så kom ordet i huvudet "hedning". Det är jag säker på var från gud eller en ängel som ville säga att jag var på fel spår.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 8 månader sedan #324872 av Zoidar
Herren har gett mig andra tecken också. När jag sysslade med spiritualitet gick jag förbi en kille som läste en tidning. Då såg att det stod stort på hans sida, du blir lurad. Så nog talar herren med oss på olika sätt.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 8 månader sedan #324882 av saara
Jag vet att Herren kan tala genom att ge ett ord eller en bild , har hört sådan undervisning . I en bönestund skulle vi en gång pröva det. Men sånt skall faktiskt prövas. Och du är så ny i tron att du lätt blandar in egna tankar eller så kan faktiskt djävulen lura dej med sina tankar. Så du skall vara mycket försiktig med att tro på den första tanken eller bilden som kommer i ditt huvud. Om det är budskap om att du är förlorad eller dylikt så kommer de från djävulen.

Har du sysslat med spiritism? Du talar om spiritualitet?
Mer
13 år 8 månader sedan #324883 av saara
Du skall gå på Alfakursen tycker jag. Det beror mycket på ledarna om det blir en bra kurs. Det kan finnas böcker om Alfakursen på biblioteket. Hos oss finns det Alfakursböcker på biblioteket. Känner du någon av ledarna?
Mer
Mer
13 år 8 månader sedan #324901 av Geta
Alphakurs är bra. Jag har gått en kurs i Baptistkyrkan, när
jag var ny här i stan. På så sätt fick jag många nya bekanta.