Medium, new age, det övernaturliga.

Mer
13 år 7 månader sedan #330305 av kvinnan
Jag blir förbannad när jag hör att folk som jobbar indom psykiatrin är så obota dumma så att de pratar
såntdär flum med psykiskt sköra människor!!!

Jag vet flera som har ruinerat sig och gått in i svåra psykoser som hållit på och sökt på den vägen...
Scharlataner! Gå inte inn i det, de mixtrar bara med ditt psyke!

Sök dig då häldre till någon seriös religion...De är inte lika farliga och består ofta utav vettiga sökande människor som inte är ute efter att lura av dig pengar...
Själv är jag ateist, men det är mitt intryck iallafall
Mer
13 år 7 månader sedan #330326 av Saari
Den här tråden handlar inte om Gud och kristendomen, så jag avböjer fler inlägg om det. Jag vill ha en öppen diskussion om det övernaturliga men inte om kristendomen.

Ready: Är det någonting du skulle vilja dela med dig av eller är det för personligt?

trance: Jag försöker vara öppet inställd och inte köpa vad som helst. Du har så rätt i att vi alla är människor och att det är viktigt hur vi förhåller oss till varandra, men jag behöver lite hjälp på traven att gå in i mig själv och möta Makten.

kvinnan: Psykiatrin mixtrar med mitt psyke! Jag kan inte tala med dem om detta, jag har en andlig sjukdom som gör att jag mår dåligt psykiskt enligt min mening. Hon som jag pratat med tycker jag inte snärjer mig eller påverkar min egna inställning till detta utan hon berättade bara om sina egna erfarenheter och vad som hänt. Jag har inte psykoser och jag skulle aldrig gå till vem som helst. Däremot vill jag pröva olika sätt för att kunna konversera med Makten, något som psykiatrin inte kan hjälpa mig med. Jag vet inte om jag tror på Gud, jag har min egna tro.
Mer
13 år 7 månader sedan #330341 av Ready

Saari skrev: Ready: Är det någonting du skulle vilja dela med dig av eller är det för personligt?


Jag vill inte gå in på vad hon sa skulle inträffa i mitt liv. Jag kan dock berätta lite runt omkring. Mediumet är ofta en klok människa. Det är ungefär som att gå till en terapeut skulle jag tro. Hon sa ingenting som jag mådde dåligt av. Man blir stärkt i sin självkänsla. Jag blev också bjuden på kaffe. Det ingick i priset. Det är meningen att man ska anteckna vad mediumet säger och ta med sig anteckningarna hem.
Mer
13 år 7 månader sedan #330344 av kvinnan
Jag ber om ursäkt för att jag utgick ifrån att du haft psykos, det är många här som har den erfarenheten.

Har en vän som säger att hennes diagnos är:Andligt Kristillstånd är det det du har? (Finns det överhuvud taget en sådan diagnos??)

Medium och liknande är inte utbildade teraputer, men jag kan förstå att det är trevligt att sitta och prata med någon där fokus blir så mycket på sig själv och ofta positiva saker som "ska komma" i ens liv. Eller att de säger att de har löst onda eller olösta saker tex med andar....Tror man på nåt så kan det psykiskt försätta berg:O)Och man känner sig helare efteråt för att man pratat av sig eller fått positiv feedback...
Mer
13 år 7 månader sedan #330375 av Saari
kvinnan,

Nadligt kristillstånd låter som en bra benämning på vad jag har. Det gör att jag mår dåligt psykiskt. Jag är dock väldigt kritisk till medium och så vidare, det finns alldeles för många som bara vill ha ens pengar. Därför söker jag efter någon som vet vad hon/han gör, men det verkar svårt att hitta.
Mer
13 år 7 månader sedan #330478 av Potte-Boa Jösse
Ambres kan jag personligen rekomendera! Enkla esoteriska livsråd, ej påtvingande bland annat.

www.expressen.se/debatt/1.977276 ... inns-visst