Tråden om Kundalini

Mer
12 år 10 månader sedan #406026 av tekopp
Jag vill höra lite konkreta erfarenheter om någon har några?

Det måste finnas någon som har väckt sin kundalini här, och då främst bland besökare som inte är stammisar...

Här är mina observationer.

* Energierna märks som kyla, värme, hetta, ström, bubblor, reser in genom fotsulorna, uppför benen, uppför ryggraden, och sen ut genom bakre delen av hjässan. Det kan kännas som en orkan, ormar eller till och med arm som stiger uppför ryggraden.
* Kundalini kan stödja aktivering av Ajna/Tredje öga och ge mediala förmågor, förmågorna omfattar allt från telepati, till syn, hörsel, doft, medvetande om närvaro och möjligtvis känsel. Förmågorna är mycket konkreta. Aktivering av Ajna är mycket konkret och kan kännas som ett ordentligt tryck i pannloben och kring näsbenet. Ajna täcker hela ansiktet.
* Kundalini ger höjt medvetande. Höjt medvetande är a och o idag. Med höjt medvetande tillhör man den nya generationen. Meningen med ökat medvetande är att integreras med det högre jaget dvs nå nivån det högre jaget ligger på.
* Kundalini kan ge en såkallad egodödspsykos där man bryter ner sitt ego och ibland går igenom äldre trauman. Det kan upplevas som en tripp, starkt eufori eller ett rus. Ibland får man direktkontakt med tidigare liv.
* Många upplever mycket ljusfenomen speciellt högst upp i synfältet.
* Kroppen regeneras dvs den förnyas, hålls fräsch och som vissa gurus säger så kan man nå evigt liv.
* Det optimala är vad jag förstått att få den aktiverad automatiskt dvs inte kämpa för att få den aktiverad för då tigger man om problem.
* Psykofarmaka bör undvikas om möjligt då det förstör processen. Det blockerar bara energin och förmågorna. Optimalt vad jag förstått är att ha massa stödpersoner och någon som har kunskap kanske en yogi.
* Rensning av kroppen sker och man kan lätt gå ner i vikt. Man kan svettas mycket och behöva dricka mycket vatten.
* Kontakt med stödjande andar är mycket vanligt.
* Starkt tryck i huvudet är vanligt men när de två ögonen i nacken "löses upp" så upphör det.
* Det är mycket svårt att gå igenom kundaliniaktivering utan psykisk instabilitet. Det brukar oftast finnas någon psykisk instabilitet. Vid redan psykisk instabilitet skulle jag säga att totalt undvika någon form av arbete/eftersträvan av aktivering då det är självmord precis som vissa magiska ordnar inte tillåter psykiskt sjuka medlemmar.
* Möjligen behövs ordentlig fysisk styrka för att kunna hantera energierna.

biologyofkundalini.com/article.p ... tanIllness

Där är en länk om kundalini och psykofarmaka.

Jag tror detta är mitt säkraste kort mot psykiatrin. Tyvärr är deras kunskap nästan noll om detta. Det är omöjligt att föra en dialog.

Mitt mål nu är att hitta någon form av mästare som kan balansera allt. Jag har ringt runt lite.

Heja Karl XII!
Mer
12 år 10 månader sedan #406031 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tråden om Kundalini
Har ingen aning om jag har väckt kundalini. Sådana där diffusa symtom
kan man få vid schizofeni och många blir väldigt intresserade av paranormala
frågor och vidskepelse. Det är väl främst vid schizotyp personlighetsstörning
som sådana frågor blir särskilt intressanta.
Mer
12 år 10 månader sedan #406043 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Tråden om Kundalini
Just kundaliniresningen och aktiveten kring tredje ögat är så pass konkret även om jag inte förklarade det riktigt att det omöjligen kan förklaras bort.

Vet man inte om man har kundalini så har man med största säkerhet inte det.

Med kundalini ansluter man till den kosmiska kraften. Den kosmiska kraften är mycket stark.

Något som är intressant hur förbränningen ökar dvs hur man snabbt tappar fett följt tillsammans med massa svettande.

En annan sak är när ormarna kommer fram till muskelfästena (de två ögonen i nacken) och då ger kyla som sprider ut sig i munnen.

Ex en kunnig sa att jag hade aktivering och han beskrev mina kanaler som en blå och en röd. Min akupunkturläkare kände min chi och sa att den var ganska stark. "Du hanterar mycket chi."- Men det visste jag redan :).

Min akupunkturläkare aktiverade även en av ormarna och jag kände då tryck i ena "ögat i nacken". Jag fick även två stora svullnader precis vid muskelfästena.

När akupunkturläkaren sätter nålar längs min ryggrad så reser bubblorna nästan konstant och de sprider ut sig över hela huvudet och speciellt ansiktet, kinderna.

En ytterligare sak är att både känna och se visuellt hur eld reser uppåt. Jag fick detta bekräftat av akupunkturläkaren.

Sen exempelvis när jag lägger mig i sängen eller i soffan så reser den heta energin automatiskt. Jag vet inte riktigt vad det beror på däremot.

Heja Karl XII!
Mer
12 år 10 månader sedan #406053 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Tråden om Kundalini
Tekopp, jag bryr mig om dig och jag ska säga min mening här. Jag vet att du inte gillar det.

Den onde lurar dig tekopp. Kundalini kallas även ormen eller draken. Ormen och draken är symboliskt för satan i bibeln. Alltså ligger satan bakom. Be till Jesus så kommer han ta bort kundalini från dig. Jesus har redan trampat på ormen, allt vi behöver göra är att vända oss till Jesus.

Jag säger inte detta för att göra dig sur, utan jag önskar att du lägger det du sysslar med på hyllan en tid och börjar läsa bibeln och be till Jesus, för att se om bibeln är sann. Prova Jesus!

Anchored in Christ ✟

Mer
12 år 10 månader sedan #406063 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Tråden om Kundalini
Jag vill inte göra detta till en kristen vs kundalini tråd. Tyvärr finns det risk att det blir det.

Det här typisk fear skrämselpropaganda utan någon riktig konkret substans och mest tillbakasteg. För mig känns det mer som en reträtt och inget annat för att man inte klarar det mystiska.

Jag menar kopplingen orm-satan är ju absurd. Det här är sådant jag kan se i psykos. Exempelvis de högsta änglarna i guds hierarki dvs serafer har översätts från hebreiska nafash vilket betyder ormar.

en.wikipedia.org/wiki/Seraphim

Jag har själv mycket svårt att se hur dagens kristendom speciellt de spralliga nya frikyrkorna leder till någon form av frälsning. De riktiga kristna var med största säkerhet esséerna som levde under Jesus tid och bar på mystisk kunskap. Och den kyrkan som sattes upp med hjälp av Petrus var katolska kyrkan. Ser vi på många av dagens kristna så lever de fortfarande i missär trots hur stark tron är.

Det går inte att verifiera de personerna som har skrivit bibeln. Exempelvis de tidiga böckarna i bibeln från gamla testamentet härstammar från historier som har passerats från person till person i flera led. Ex vet man inte ens med säkerhet vilken "John" som skrivit uppenbarelseboken.

Historiskt sett så finns det mycket mer som tyder på att Alexander den store är guds son (son till Zeus/Ammon/Amun) och inte Jesus. Alexander den store var även en erövrare som åstadkom mycket mer än Jesus. Det finns massvis med efterlämningar efter Alexander. Alexander den store erkändes även som guds son av ex översteprästen i Egypten. Alexander den store accepterades av många som guds son till skillnad från Jesus.

[youtube]

[/youtube]

Jag ser mer på satan ur ett judiskt perspektiv där han inte är ond utan en agent från gud. Kristendomen har förvridit detta. Kristendomen kör på begränsning och rädsla där personen låses in i en låda och bara har en väg ut ur ett titthål.

Men tack för att du bryr dig men tyvärr får jag konverteringsvibbar.

Tråden var tänkt för att samla erfarenheter och inte tala om Jesus.

Heja Karl XII!
Mer
12 år 10 månader sedan #406065 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tråden om Kundalini
Var inte Alexander den store makedonier?